fredag 13 september 2013

5 frågor!

Jag har blivit taggad av Petra att svara på fem frågor!

1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Vintern 2011 började jag läsa ännu mer då jag på allvar upptäckte hur stor den engelska YA genren var. Och sedan halkade jag på något sätt in på ett par bokbloggar (jag kommer inte ens ihåg hur). Och då tyckte jag det verkade roligt och jag började följa fler och fler bloggar tills jag tillslut bestämde mig för att starta Bladvändaren!

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?
Jag försöker skriva om sådant jag själv skulle gillat att läsa om! Ibland är det svårt att komma på saker, men ibland har jag inte tid att skriva om alla idéer jag får.

3. Vad vet de flesta inte om dig?
Jag älskar att kolla på Discovery Channel! Haha. Jag är den enda jag känner som älskar typ natur program och sådant. Men jag tycker det är jätte intressant, även om det är lite läskigt då man inser hur stor världen faktiskt är.

4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Bokstil? Hmmm. Alltså vet inte om jag kan beskriva min bokstil med bara tre ord. Jag är en sådan som älskar att variera mig och håller mig aldrig till bara en typ av böcker. Men jag älskar ungdomsböcker väldigt mycket just nu. Och high fantasy kommer alltid ligga mig nära om hjärtat.

5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Jaa ... allt möjligt! Vara med mina vänner, gå på promenader, träna, fika, prata om allt och ingenting, läsa, surfa runt på datorn, måla, chilla med mina husdjur, och skriva, för att nämna några saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar