måndag 30 september 2013

BOKMÄSSAN 2013!

Jag är hemkommen från bokmässan och självklart var det jätte roligt. Låt mig börja med att visa lite bilder!

 Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck intervjuas!

Några awesome bloggare på den inofficiella träffen! 

På väg till den officiella träffen med Beate, Elin, Frida, Ebba och Andrea


Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren intervjuas! 

Emelie och jag looking fab.

Bild lånad från Anna, där alla härliga bokmänniskor är med! Hoppas det är okej!

Ååh, det var så roligt att träffa alla och just nu är jag lite (*host* mycket) deprimerad över att det antagligen är ett år tills vi ses nästa gång. En av de saker älskar med bokbloggare är att alla verkligen är jätte snälla. Jag har aldrig fått en elak kommentar eller träffat någon av er som är det minsta elak på något sätt. Ni är alla underbara! Ni är alla übertrevliga och jag önskar att vi alla gick i samma klass eller något, så att man kunde snacka böcker i flera timmar varje dag.

Så vad gjorde jag under mässan? Först halv tio begav jag mig till den officiella träffen. Väl där intervjuades Lisa Bjärbo och Johanna Lindbäck, och de var båda roliga att lyssna på. Jag måste verkligen läsa deras nya bok som de skrivit tillsammans! Efter det drog tävlingen igång och jag och Elin begav oss för att lösa och hitta de olika rebusarna som var placerade i olika montrar. Vid varje monter träffade vi på Beate och Alba, så sedan bestämde vi oss för att gå runt lite på mässan tillsammans. När klockan sedan var lite över tolv, eller något i den stilen, begav sig jag, Elin och Beate till McDonalds för att äta och undkomma den smockfulla mässan ett tag. Ni är båda två jätte härliga och mysiga!

Vi gick sedan runt lite till och jag köpte min enda bok för dagen, Själlös, innan det var dags att bege sig till den inofficiella träffen Anna ordnat. OCH DET VAR JÄTTE ROLIGT! Enda nackdelen var att man typ bara hörde vad personen bredvid en sa för att det var så hög ljudvolym, haha. Men det var verkligen super roligt och jag försökte prata lite med alla, även om jag nog inte lyckades. 

Och sedan var det dags för den officiella träffen igen. Författarna till Cirkeln intervjuades, och det var faktiskt första gången jag hörde dem så det var jätte roligt! De verkade båda allmänt awesome och var båda jätte roliga att lyssna på! Sedan kom förläggaren Karin Lemon som var väldigt intressant att lyssna på, och slutligen snackade vi med Kristin Cashore över nätet! AAAHH!

Så ja, det var mitt inlägg om bokmässan. Jag vet inte vad ni andra tycker men jag tyckte att i år var ännu roligare än förra året! Hela gemenskapen var mycket bättre i år och jag hängde med bokbloggare hela dagen, till skillnad från förra året då jag gick runt själv hela dagen om man bortser från bloggträffarna. Så nu är det lite sorgset jag avslutar det här inlägget, för när det är färdigskrivet känns det verkligen som att mässan är över. Dags att börja räkna ner till Bokmässan 2014 <3

Hoppas ni hade lika roligt som jag hade och hoppas att vi syns igen nästa år!

9 kommentarer:

  1. Mysigt inlägg! Var superkul att träffa dig! :D

    SvaraRadera
  2. Svar: JAG SAKNAR DIG (OCH ALLA ANDRA) OCKSÅ SUPERMYCKET! Jag läste ditt inlägg nu och såg att du åt med Beate och Elin också. Tyvärr såg jag bara dig på McDonalds och det var ju lite synd (inte för att det är otrevligt att se dig, men du förstår vad jag menar xD). Jag känner också för att gå och gråta i ett hörn eftersom ett år är så sjuukt länge!

    Har du förresten lust att skicka bilder till mig? :)

    SvaraRadera
  3. LIIIIIIISAAAAAAAAA<3 Vi är alltid fabulous! :D Åååh, vill träffa dig typ nu igen!! :D Säg till om du kommer till Gbg och har tid att träffas :D

    SvaraRadera
  4. Men argh, hade önskat att få prata mer med er (och dig)! Ni verkade, som du säger, alla hemskt trevliga och alla slags positiva adjektiv man kan slänga på.

    SvaraRadera
  5. Det var superkul att ses igen! :D Önskar jag fått prata mer med dig och alla andra - det gick så fort allting och sen skulle man hem.
    Jättemysigt inlägg iallafall :)

    SvaraRadera
  6. Superkul att träffas! :D

    SvaraRadera
  7. Åååå va roligt! :) jag satsar på nästa år!

    SvaraRadera
  8. Haha nä man titta där är ju jag - på flera ställen! xD Men åhh det är både så underbart och inte underbart att läsa alla dess inlägg om bokmässan!

    SvaraRadera
  9. Det var så roligt att träffa dig med!!! Tyckte också Sara och Mats verkade hur awesome som helst :))

    SvaraRadera