torsdag 12 september 2013

The Distance Between Us - Kasie West

Titel: The Distance Between Us
Författare: Kasie West
Antal sidor: 320
Serie: -
Utgivningsdatum: 2:a juli 2013

Seventeen-year-old Caymen Meyers studies the rich like her own personal science experiment, and after years of observation she’s pretty sure they’re only good for one thing—spending money on useless stuff, like the porcelain dolls in her mother’s shop.

So when Xander Spence walks into the store to pick up a doll for his grandmother, it only takes one glance for Caymen to figure out he’s oozing rich. Despite his charming ways and that he’s one of the first people who actually gets her, she’s smart enough to know his interest won’t last. Because if there’s one thing she’s learned from her mother’s warnings, it’s that the rich have a short attention span. But Xander keeps coming around, despite her best efforts to scare him off. And much to her dismay, she's beginning to enjoy his company.

Då jag började läsa The Distance Between Us så hoppades jag på att få en mysig lättsam bok, och det var väll ungefär det jag fick också! Jag är inte typen som slukar massa contemporary böcker egentligen, men ibland tycker jag det är roligt att läsa sådana också, då jag är en sådan som behöver mycket variation när jag läser. Och jag kan nu säga att jag tyckte det här var en mysig bok.

Det första som slog mig var att Caymen var väldigt rolig. Jag älskade hennes sarkastiska humor, kanske för att jag själv är väldigt sarkastisk också. Hon hade en väldigt härlig berättarröst som jag gillade att läsa om och det var nog hon som lös upp stora delar av boken för mig. Xander var även han en rätt så trevlig karaktär, även om det känns som man läst om honom förut.

Slutet var för mig lite påskyndat. Det var hyfsat tillfredsställande, men jag hade ändå önskat att det knutits ihop lite bättre. Det kändes som att rätt många saker togs upp i boken som egentligen inte spelade så stor roll och som sedan inte fick något avslut. 

Efter att ha läst den här boken så är jag väldigt nyfiken på författarens andra bok Pivot Point, då jag egentligen tror att det är min typ av bok. Så den vill jag definitivt läsa! För jag tyckte författarens språk flöt på bra och hennes karaktärer var härliga. 

Så om du letar efter en söt contemporary bok så tipsar jag om denna! Det var en mysig historia även om den inte var magnifik. Så här i efterhand tänker jag inte särskilt mycket på den och det är kanske ingen bok som kommer att stanna med mig, men den var ändå bra då jag väl läste den. Så den rekommenderas! 

Betyg: 3.5/5

1 kommentar:

  1. Åh, det låter verkligen som en mysig bok! Fast jag hade kunnat köpa den bara för omslagets skull ;)

    SvaraRadera