måndag 16 september 2013

Topp 10 book-tubers

Hej! Jag tänkte dela med mig att mina favorit book-tubers som finns på youtube. Tog fram mina tio favoriter, vilket också är de enda jag följer, haha. Men jag är väldigt kinkig när det kommer till att se på människor som pratar om böcker och inte skriver. Då måste personerna verkligen fånga mitt intresse och gärna vara väldigt roliga, haha. Men här kommer hur som helst min lista och jag hoppas ni hittar någon mer att följa!

10. Katytastic
Jag har lite små problem med henne då jag tycker hon är lite jobbig att lyssna på, haha, men hon har tillräckligt intressanta videor för att ändå få mig att fortsätta följa henne. 


9. Thereadables
Hon har alltid väldigt välgjorda videor vilket jag verkligen uppskattar. Hade dock gärna sett lite mer personlighet, för jag tycker det blir lite tråkigt ibland. Men ändå en väldigt bra kanal!


8. Jessethereader
En rolig och lite halvgalen kille som jag väldigt länge inte följde för att jag tyckte han var tråkig, haha. Men han har växt i mina ögon. Jag älskar inte hans kanal, men den är ändå bra.


7. ArielBissett
Jag älskar Ariels diskussionsvideor och jag tycker hon är allmänt härlig och gör många roliga och intressanta videor. Tummen upp!


6. LittleBookOwl
En härlig book-tuber som ofta har roliga videor som jag gillar att se. Älskar hennes stora book hauls som dyker upp titt som tätt!


5. Padfootandprongs07
Jag älskar att Raeleen är halvt galen i de flesta av sina videor och hon lyckas alltid hålla dem intressanta så att man fortsätter titta. (Och jag höll på att avlida av skratt av videon ovanför!)


4. Benjaminoftomes
Alltså den här killen är så otroligt mysig och rolig, och jag vill bara krama om honom, haha. Älskar hans videor och han borde helt klart ha fler prenumeranter!


3. PeruseProject
Tidigare hette hennes kanal PerusseProject, men hon var tvungen att byta så om ni vill se fler videor med henne gå bara dit. Men hur som helst - jag älskar hennes videor! Hon håller dem intressant och bra, och har ofta många fina böcker att visa upp. 


2. PolandbananasBOOKS
JAG ÄLSKAR DEN HÄR KANALEN. Följer också Christines alla andra kanaler och hon är så otroligt rolig att jag flera gånger vikt mig av skratt. Jag älskar alla videor hon gör!


1. CassJayTuck
Den första book-tubern jag följde och den absolut bästa, utan konkurrens. Jag älskar henne så mycket att jag inte vet vad, och har sett alla hennes videor jag vet inte hur många gånger. Dessutom har vi väldigt lika boksmak, yay! Om ni inte följer hennes kanal vid det här laget så vet jag inte vad ni gör med era liv.

Har ni något förslag på någon book-tuber ni tror jag skulle tycka om? Tipsa mig!

(Jag har förresten en ny header också! Blev så trött på min förra då jag haft den så länge, så skaffade en ny tillfällig. Men ska försöka göra en ny snart.)

7 kommentarer:

  1. Först och främst älskar jag din nya header! :D

    Sedan så kan jag säga att jag sällan tittar på videorna från Katytastic eftersom jag precis som du tycker att hon är jobbig att lyssna på...

    Mina favoriter är Ariel Bissett, Raeleen, Jesse och The Readables och The Little Book Owl :D

    SvaraRadera
  2. Kollar också på alla dom där! :D Älskar PolandbananaBOOKS!! hon är så himla rolig! XD Och såklart följer jag TheReadables och CassJayTuck. Hittade PeruseProject rätt nyrligen också :D Gaaaah, älskar booktube!! ^^

    SvaraRadera
  3. Åh, tack för tipset om PeruseProject! En ny att följa :)
    Annars följer alla de du listade. Är smått beroende av Booktube, haha!

    SvaraRadera
  4. Book-tubers! Who knew?
    Tack för tipset. Det här måste vara dagens bokbloggarhöjdpunkt. Har aldrig ens tidigare tänkt på möjligheten med bokvideos. Ett helt nytt universa öppnade sig plötsligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt att kunna tipsa dig om det! Är verkligen superhärligt med folk som pratar om böcker! :)

      Radera
  5. Måste verkligen gå in på YouTube oftare! Har lagt till dem flesta av dina favoriter i min lista. Tack för tipset!

    Jättefin header förresten :)

    SvaraRadera
  6. Du listade just alla mina favoriter!

    SvaraRadera