söndag 20 oktober 2013

18 ÅR - Böcker, Harry Potter, Kindle!


Så idag fyller jag alltså 18 år!! Galet, men också lite kul ... antar jag. Haha. Jag är en sådan som i ena stunden inte vill något hellre än att bli stor och som sedan i nästa stund är livrädd för det. Men presenter är ju i alla fall alltid roligt att få! Och självklart blev det lite bokiga presenter!

6 böcker blev det sammanlagt och jag är jätte nöjd med alla. The Dream Thieves var ett måste då jag verkligen gillade The Raven Boys. The Selection och The Darkest Minds har jag varit nyfiken på länge nu, men lite osäker på om de är min typ av böcker, men vi får se! The Demon King ville jag ha för att det är en fantasy bok som har fått fina recension och just nu är jag väldigt insnöad på fantasy. Untold ska bli spännande att läsa då jag gillade första boken och Out of the Easy likaså då jag verkligen gillade författarens första bok. (En liten konstig sak bara: De båda två sistnämnda böckerna kom utan skyddsomslag. Är det någon av er som har någon av böckerna? Var det likadant för er?)

Och sedan fick jag även en Kindle!!! Jag har velat ha en läsplatta ett bra tag nu, just för att ha när jag reser och för att kunna ladda ner billiga böcker som man kanske inte skulle ha köpt i tryckt format men ändå vill läsa. Så yay! Det ska bli intressant att se om det är något för mig!

Och sist men inte minst fick jag lite Harry Potter saker från min Harry Potter nördiga vän. Alltså åh <3 Jag fick dels ett fint litet brev, en trollstav hon gjort själv, samt en riktig Gryffindor mantel hon sytt själv (som jag tyvärr inte har med på bild.) Hon är helt enkelt bäst.

Så ja, detta var de bokiga sakerna jag fick på min födelsedag! Från och med nu är jag inte bara trollkarlsmyndig utan även mugglarmyndig!

20 kommentarer:

  1. Grattis! Vilka fina presenter! Hoppas du får en kanondag!

    SvaraRadera
  2. Stort grattis! Vilka fina presenter!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Fick också en kindle när jag fyllde och jag älskar den! :)
    Om du vill kan du delta i min tävling där du kan vinna en e-bok till din kindle ;)

    SvaraRadera
  4. GRATTIS, SÖT, HOPPAS DU HAFT EN UNDERBAR DAG. Och wow, vad mycket härligheter du fick! :D

    SvaraRadera
  5. Men åh, vad mycket fint!
    Ser fram emot att höra hur du gillar din Kindle. Vilken modell är det? Funderar själv på att skaffa (önska mig, hehe) en, men vet inte vilken :)

    SvaraRadera
  6. Åh vad mycket bra böcker, och grattis på födelsedagen!!! :D

    SvaraRadera
  7. Stort grattis! :D Och så fina och bra presenter!

    SvaraRadera
  8. Nämen, att du fyller dagen innan jag gör ^^ Stort grattis till dig! Och oj vilka fina presenter du fått! :D

    SvaraRadera
  9. Jättestort grattis till dig! :) Och vilka superfina presenter! :D

    SvaraRadera
  10. Massa grattis i efterskott! :--)

    SvaraRadera
  11. Grattis, vilka fina presenter :)

    SvaraRadera
  12. Stort grattis, och vilka fina presenter!!!! :)

    SvaraRadera
  13. Ååh vilka fina presenter! :D
    Stort grattis i efterskott! :D

    SvaraRadera
  14. Åh vilka fina saker!! Stort grattis! (Det är inte alls så läskigt att bli vuxen som man först tror)

    SvaraRadera
  15. Åh, vilka fina presenter! :)

    SvaraRadera
  16. Grattis i efterskott! :)

    SvaraRadera