onsdag 2 oktober 2013

Månadsresumé september 2013

Lästa böcker:
City of Bones - Cassandra Clare (omläsning)
United We Spy - Ally Carter
The Distance Between Us - Kasie West
Crown of Midnight - Sarah J. Maas
Forgive Me, Leonard Peacock - Matthew Quick
School Spirits - Rachel Hawkins
The Body - Stephen King
Eleanor and Park - Rainbow Rowell
The Piper's Son - Melina Marchetta
 
Antal: 9
Påbörjade serier: 0
Avslutade serier: 1
Uppföljare: 1
Fristående böcker: 6
Manga: 0
Noveller: Vet inte om man räknar in The Body här?
Svenska: 0
Engelska: 8
Snittbetyg: 3.6
Omläsningar: 1 (inte medräknade i alternativen ovan)
 
Bästa böckerna:

Tyckte minst om:
 
Sammanfattning av månaden:
Första halvan av månaden gick riktigt bra tycker jag! Jag låg hemma och var sjuk en vecka och då tror jag att jag slukade fem böcker, om inte mer, haha. Nu på slutet har det gått lite sämre. Jag har återigen dragit igång med åtta pass i veckan och långa skoldagar på det, så tiden har helt enkelt inte funnits. Och så kommer det nog antagligen vara under en tid nu. Men jag ska försöka! Men under september har jag mestadels läst bra böcker. Enda undantaget är Eleanor and Park som inte föll mig i smaken, tyvärr. Men mer om det in min recension!
 
Planerar inför oktober:
Wiiie, oktober!! Månaden då jag blir 18! Jag ser fram emot det samtidigt som det också känns väldigt läskigt. Jag ... MYNDIG? Åh, hjälp. Men hur som helst, host, böcker. Just nu läser jag A Dance With Dragons vilket antagligen kommer ta ett tag då jag som sagt inte har jätte mycket lästid. Jag hade tänkt vänta med att läsa den tills höstlovet, men jag kunde inte vänta!!
 
Hoppas ni får en bra läsmånad!

1 kommentar:

  1. A dance with dragons är hur bra som helst, förstår varför du inte kunde vänta. Längtar tills nästa bok i serien kommer ut

    SvaraRadera