måndag 4 november 2013

Månadsresumé oktober 2013

Lästa böcker:
The House of Hades - Rick Riordan
The Transfer - Veronica Roth (novell)
Allegiant - Veronica Roth
A Dance With Dragons - George R.R. Martin
 
Antal: 3 (+ en novell)
Påbörjade serier: 0
Avslutade serier: 1
Uppföljare: 3
Fristående böcker: 0
Noveller: 1
Svenska: 0
Engelska: 4
Snittbetyg: 3.6
Omläsningar: 0
 
Bästa boken:

Tyckte minst om:
 
Sammanfattning av månaden:
Det blev inte särskilt mycket läst den här månaden. Men till mitt försvar kan jag ju säga att A Dance With Dragons var över 1100 sidor lång, hehe. Men hur som helst - det blev två riktigt bra böcker, och sedan en stor besvikelse i Allegiant. Men mer om det i recensionen som bör dyka upp under veckan! Men ja, inte min bästa läsmånad. Jag hoppas på att november blir en lugnare månad för mig och att mitt liv inte blir ännu mer hektiskt än det redan är.
 
Planerar inför november:
Jag har redan lyckats läsa ut två böcker och håller just nu på med More Than This av Patrick Ness. Sedan är jag också sugen på att läsa The Dream Thieves, Untold och The Name of the Wind. Jag känner i alla fall på mig att det kommer bli någon episk fantasy bok då jag för tillfället är lite smått deprimerad efter att ha läst ut A Dance With Dragons. Jag har liksom blivit van vid att det alltid finns mer att läsa i serien och det är hemskt nu när jag måste vänta tillsammans med alla andra på nästa bok. Så vad gör man? Börjar se om tv-serien. Hehe. Började se första säsongen för några dagar sedan och är nu halvvägs igenom andra. Ops. Men hur som helst - MER EPISK FANTASY TO THE PEOPLE.

2 kommentarer:

  1. Jag har sett flera som är besvikna på Allegiant, det är ju lite tråkigt. Jag hoppas att mitt bibliotek får in den snart så att jag också får se hur det går :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du tycker om den! :)

      Radera