söndag 17 november 2013

Uppdatering!

Hej! Jag ursäktar för att jag inte skrivit här på ett tag, men jag har typ varit helt bortkopplad från sociala medier helt under kanske ett par veckor. Men särskilt den senaste veckan skulle jag tro. Jag har helt enkelt väldigt mycket att göra just nu. Mycket som händer, både roliga och tråkiga saker.
 
Saker som har hänt/kommer hända:
 
1. I'M RADIOACIVE
Jag har en fot som inte vill sluta krångla och bara bli bra. Så därför var jag på skelettscintigrafi i förrgår, där de sprutade in radioaktiv syra i mig så att det skulle fastna på skelettet och ge bättre bilder. Att ha en fot som bara gör ondare och ondare ju mer jag springer på den är kanske inte så farligt för vissa, men för mig är det som att säga att jag skulle bli blindare och blindare ju mer jag läste. Typ. Haha.
 
 
2. THOR: THE DARK WORLD
Jag var och såg nya Thor filmen i torsdags! Den var ... helt okej. Jag gillade att humorn var så random ibland, haha. Men jag skulle väll klassa den som en okej film. Men inte så mycket mer. Och jag förstår inte riktigt varför alla älskar Loki? I första filmen tyckte jag han var rätt så intressant, men nu så bara "okeeeej Loki".
 
 
3. CATCHING FIRE
OMMMGGG. Jag tyckte första filmen var bra/okej men jag känner på mig att Catching Fire kommer bli väldigt mycket bättre! Kanske också för att andra boken nog är min favorit i serien? Jag ska hur som helst se den på onsdag med två av mina vänner som också älskar böckerna och det kommer bli AWESOME. (Alla som är excited för Catching Fire clap your hands!)
(Katniss och Peeta ni ser lite tveksamma ut? I wonder why ...)
 
 
4. THE LUMINEERS
Jag ska se The Lumineers i december!!! Jag längtar så jag tror jag spricker!!
 
 
5. LÄXOR
Det är galet mycket i skolan just nu. Och på köpet fick min klass äntligen sätta igång med gymnasiearbetet förra veckan. Dock kommer det väll ta ett par veckor innan rektorn hinner godkänna våra frågeställningar och vi kan börja skriva på riktigt. Det känns som vi är sist i Sverige med att börja, haha? På köpet måste min klass skriva om något som kan kopplas till idrott i samhället, hmmm.
 
Ja. Vad jag vill säga med det här inlägget är kanske att bloggen inte kommer komma i första hand några veckor framöver tills allt lugnat ner sig lite. Självklart kommer jag skriva på bloggen när jag har tid och ork, men jag ville bara att ni skulle veta att jag också har mycket annat att tänka på! Men jag ska försöka hinna läsa lite bloggar och hinna läsa lite böcker. Är just nu på ett sådant humör där jag vill läsa alla böcker jag äger på samma gång, vilket innebär att jag påbörjar massa men hinner inte avsluta dem innan jag börjar på en ny. Men fokuserar just nu på The Name of the Wind, The Dream Thieves och en omläsning av Catching Fire!
 
Hoppas ni har det bra!

6 kommentarer:

  1. Haha alltså jag grät nästan lite när jag såg Loki/Lejonkungen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, den är oslagbar!!

      Radera
  2. Tråkigt med foten :/ Hoppas att bilderna blir bättre nu så att de kan hitta felet och fixa till foten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas jag också!

      Radera
  3. Haha vi var tvungna att vara klar med vårt första utkast av projektet innan jul. Dock skönt för vi var klara i februari så resten av våren var jättelugn.

    Ska också på The Lumineers!! Vi kanske kan ses i kön!

    *claps my hands*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad tidigt! Vi ska vara klara först i april eller maj tror jag, haha.

      Ja, hoppas vi ses! Vi var väll på Imagine Dragons samtidigt? Såg dig aldrig då, så skulle vara trevligt att träffas nu!

      Radera