onsdag 25 december 2013

Julklappsböcker!



Julafton är över och som vanligt fick jag massa böcker! De 6 böckerna på den sista bilden är dock inte mina, utan min mammas. Hon fick ovanligt många böcker i år och har efter det tjatat på mig om att även hennes böcker också borde få vara med på min blogg! Så här är de mamma! Det är trots allt lite roligt att se hur våra stilar gällande böcker skiljer sig, haha.

Låt mig prata lite om de böckerna jag fick!

Quintana of Charyn: Den här boken har jag vetat att jag kommer läsa sedan jag läste ut Froi of the Exiles i somras, men har ändå inte riktigt känt för läsa den förrän nu lite innan jul. Så självklart önskade jag mig den! Har faktiskt redan börjat läsa denna och än så länge verkar det lovande!

Rebel Spring: Jag läste första delen i serien för något år sedan och tyckte om slutet väldigt mycket, så det ska bli väldigt spännande att nu få läsa uppföljaren! Sedan att boken är så snygg att jag avlider i verkligheten är ju bara ett plus!

These Broken Stars: Omslaget må vara lite cheesy, men i verkligheten är boken väldigt fin. Jag har hört mycket gott om den här boken från amerikanska bokbloggare, så jag är väldigt nyfiken på att få se om jag tycker den är lika bra!

Vicious: Om jag inte har helt fel så är det här faktiskt en vuxen bok. Jag har hur som helst hört väldigt mycket gott om den, så hoppas jag kommer tycka om den lika mycket!

The Final Empire: Av någon anledning är jag JÄTTE taggad på den här boken. Har läst ett par sidor ur den och den verkar väldigt bra! En av mina favorit booktubers har pratat endel om hur hon tyckte om den här boken, så jag ser mycket fram emot den!

The Fiery Heart: Sist men inte minst så har vi fjärde delen i Bloodlines-serien! Behöver väll knappast säga varför jag vill läsa den här boken, haha!

Sedan fick jag även boken Min Roman av mina föräldrar! Och som ni kanske ser på framsidan så är det en slags guide för att skriva en roman! Har bläddrat lite i den och den verkar väldigt rolig! SEDAN FICK JAG ÄVEN EN BOX MED ALLA SÄSONGERNA AV MERLIN. Jag tror bestämt att någon kommer se om och gråta över Merlin hela lovet. Perfekt.

Hoppas ni alla fick fina julklappar i år! Jag är i alla fall jätte nöjd med mina! Hojta gärna till om ni läst någon av de jag fick och säg vad ni tyckte! 

16 kommentarer:

  1. Åh, vad fina julklappar! Jag fick också Vicious i julklapp, är väldigt taggad på att läsa den. :) The Fiery Heart är superbra (bäst hittills, tycker jag), och jag älskade These Broken Stars. Och Rebel Springs omslag är ju SÅ fint, jag har första boken hemma, men har inte kommit mig för att läsa den än.
    Hur som helst, jag hoppas du gillar dina nya böcker!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst har Rebel Spring ett fint omslag?? Tycker helt klart du ska läsa första boken snart! Hoppas du var nöjd med klapparna du fick också :D

      Radera
  2. Åh, vad mycket fina o bra böcker du fick! Och Merlinboxen!!! :D :D Ska bli kul att höra vad du tycker om The Final Empire eftersom jag är väldigt nyfiken på den. Roligt att du också fick These Broken Stars - hoppas att vi båda tycker om den! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är helt kär i min Merlin-box <3 Tycker också det ska bli roligt att se vad jag tycker om både The Final Empire och These Broken Stars!

      Radera
  3. MEEEERLIIIINNNN!!!!!!! <3<3<3<3

    SvaraRadera
  4. Dina böcker var lite okända för mig men din mammas däremot är mer bekanta ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, det känns som att min mammas böcker är lite vanligare i Sverige!

      Radera
  5. Den högen du! Måååånga!! Jag fick en bok men det var en bok jag ville ha med! Beautiful Creatures 2! Ska bli spännande att hugga in på!
    God fortsättning
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beautiful Darkness tycker jag är jätte bra! :D Så du har en bra bok framför dig! Kram!

      Radera
  6. OMG MERLINBOXEN!! Dör lite lätt här, inte alls avundsjuk! :D Och yay, du fick The Fiery Heart, ska bli kul att se vad du tycker om den, och de andra böckerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. VISST ÄR DEN FIN?! :D Det ska bli jätte roligt att läsa The Fiery Heart!

      Radera
  7. Åh Merlin-boxen! Vad fin den är. Jag fick pengar i julklapp och idag la jag en beställning på den :)
    Jag är väldigt sugen Vicious, men även nyfiken på These broken stars. Ska bli roligt att höra vad du tycker om dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag älskar Merlin-boxen! Hoppas du kommer bli nöjd med den! :)

      Radera