lördag 7 december 2013

Månadsresumé november 2013

Lästa böcker: 
The Selection - Kiera Cass
Sommarboken - Tove Jansson
More Than This - Patrick Ness
Catching Fire - Suzanne Collins (omläsning)
Mockingjay - Suzanne Collins (omläsning)

Antal: 5

Bästa boken: 
Om jag inte räknar med omläsningar så var den här helt klart bäst av de jag läste. Otroligt speciell, intressant och jag älskade hur man hela tiden satt som ett stort frågetecken. Eller ja, det gör jag väll fortfarande, haha. 

Tyckte minst om:
Den här boken var så förvirrande? Förstår inte riktigt varför det är en klassiker, haha. 

Sammanfattning av månaden: 
November har varit en jobbig månad. Mycket att göra, lite fritid, lite ork, dåligt bloggande, lite läsning. Jag blev faktiskt förvånad då jag såg att jag läst fem böcker, för det känns som jag läst betydligt mindre.  Tror helgerna räddat mig, då jag praktiskt taget inte läst något under vardagarna. Men jag lyckades få in omläsning av både Catching Fire och Mockingjay, vilket jag är väldigt glad över. Catching Fire var lika bra som vanligt och Mockingjay dubbelt så bra nu som första gången jag läste den. Kanske var jag lite för ung första gången jag läste den då den kom ut för att verkligen förstå vad boken stod för och ville framföra, osv. För boken är FANTASTISK och Katniss är en av mina absoluta favoritkaraktärer genom alla tiden. Har så mycket att säga om boken så tror jag kanske tar och skriver en recension på den trots att det är en omläsning och jag normalt sätt inte brukar göra det.

Planering inför december:
Ingen aning. Haha. Vad jag vill läsa går väldigt mycket upp och ner just nu, vilket kanske är anledningen till att jag inte fått så många böcker lästa de senaste månaderna. Jag läser helt enkelt hundra sidor i en bok och lägger den sedan åt sidan, bara för att göra samma sak med en ny bok. Men vi får se! Är hur som helst galet taggad inför jul. Och att nya The Hobbit-filmen snart har premiär. Och att jag snart ska se The Lumineers. Så mycket att se fram emot!! Känner att jag behöver lite uppiggande saker så här i vinter mörkret. 

2 kommentarer:

  1. Hej, den hemliga bokvännen här! Jag har två frågor till dig!
    1. Finns det något i "ätbart-väg" som du _inte_ vill ha (eller kanske är allergisk mot?)
    2. En genre + en författare du gärna vill läsa (mer av eller bara läsa) (och okej det där var nog två frågor... Tekniskt sett)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ledsen för sent svar! Har varit bortrest. Jag är inte allergisk mot något, men ogillar lakrits väldigt starkt, haha. Annars tror jag är öppen för allt.
      Om det finns någon genre jag älskar att läsa vid juletider så är det epic fantasy. Men allt går bra - jag gillar praktiskt taget alla sorts böcker, så länge de är bra ;)

      Radera