torsdag 9 januari 2014

Månadsresumé december 2013

Okej, så det här månadsrapporten kommer lite sent, haha. Jag har förövrigt också övervägt lite om jag ska fortsätta skriva månadsresuméer under 2014 eller inte. Kanske att jag gör som vissa andra bloggare och skriva kvartalsrapporter istället. Vi får se! 

Lästa böcker:
Untold - Sarah Rees Brennan
Out of the Easy - Ruta Sepetys
The Darkest Minds - Alexandra Bracken
Please Ignore Vera Dietz - A.S. King
Quintana of Charyn - Melina Marchetta
These Broken Stars - Amie Kaufman & Meagan Spooner

Lästa noveller:
Dangerous Dream - Kami Garcia & Margaret Stohl

Bästa boken:
SÅ. GALET. BRA.

Tyckte minst om:

Sammanfattning av månaden:
Med tanke på att jag alltid brukar läsa färre böcker under höstterminen så är jag nöjd. Sedan att det var jullov ett par veckor gjorde ju saken lite bättre också, haha. Men jag har hur som helst läst en otroligt bra bok (Quintana of Charyn) och en bok som jag tyckte var rätt så otroligt dålig (*host* These Broken Stars). Recensioner på båda kommer snart (hoppas jag)!

Planer inför januari:
Jag läser just nu The Final Empire, OCH DEN ÄR SÅ BRA! Så den kommer jag helt klart läsa ut! Sedan är jag sugen på att läsa Vicious och All Our Yesterdays också, men vi får se! Har även börjat läsa lite ut The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, så den kommer jag förhoppningsvis läsa lite ur också. 

2 kommentarer:

  1. Det är så knepigt med månadsresuméer.. Å ena sidan är det kul att ha koll på hur mycket man har hunnit läsa varje månad, å andra sidan brukar dessa resuméer bli uppskjutna (min från december är fortfarande inte klar..) haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skrivit månadsresuméer just för att jag tycker det är kul att hålla koll på vad jag läst och hur mycket, som du sa :) Det är också kul att kunna gå tillbaka i arkivet och läsa gamla resuméer. Men på senaste tiden har jag börjat tröttna lite på att skriva dem. Så vi får se hur det blir!

      Radera