fredag 21 februari 2014

6 böcker jag önskar jag ägde!

Cress av Marissa Meyer
Åhh, vad jag vill ha den här boken! Har läst både Cinder och Scarlet och tyckt om dem väldigt mycket, så självklart är jag också väldigt peppad på att läsa Cress! Har också hört av många att detta ska vara den bästa boken i serien än så länge, vilket ju inte gör mig mindre taggad.


Cruel Beauty av Rosamund Hodge
Den här boken låter såååå bra. Om jag fattat det rätt så är huvudkaraktären tydligen förlovad med landets onda härskare och har sedan hon var liten tränats för att lönnmörda honom. Låter verkligen som något jag skulle gilla!


Into the Still Blue av Veronica Rossi
Avslutande delen i en triologi vars två första böcker jag tyckt om. Det har aldrig varit en favoritserie hos mig, men ändå böcker jag tyckt om att läsa. Så det ska bli spännande att få se hur Rossi avslutar serien!


Lady Thief av A.C. Gaughen
Jag läste första boken Scarlet för två år sedan och kärade helt ner mig i den. Lite nervös är jag dock att jag inte kommer älska Lady Thief lika mycket som jag älskade Scarlet när jag läste den. Men jag håller tummarna! Den här boken är faktiskt redan på väg hem till mig då min fina mamma sa att jag fick beställa en bok på alla hjärtans dag! 


The Winner's Curse av Marie Rutkoski
Den här boken har inte släppts ännu, men när den gör det så vet jag med säkerhet att jag kommer köpa hem den! Den har fått fem stjärnor från jätte många engelska bloggare som jag litar på och den låter som något jag verkligen skulle kunna gilla!


Tsarina av J. Nelle Patrick
Jag vet inte så mycket om den här boken, men är rätt säker på att den utspelar sig i Ryssland. Jag har länge velat läsa något av Jackson Pearce (som nu skriver under namnet J. Nelle Patrick) och jag skulle tro att detta blir min första bok av henne! En bok som också fått väldigt fina recensioner av förhandsläsarna och som jag är väldigt taggad på!

Åh, vill läsa alla dess nu med det samma! Tror bestämt att jag får göra en bokbeställning när alla dessa kommit ut. 

4 kommentarer:

  1. Cruel Beauty och The Winner's Curse ser jag verkligen fram emot att läsa. Ska ta och läsa Cinder och Scarlet innan jag köper hem Cress.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cinder och Scarlet är verkligen jätte bra! Hoppas du kommer tycka om dem!!

      Radera
  2. Jag vill också läsa Cress, och The Winner's Curse har jag redan bokat. Är supernyfiken på den. :)
    Into the Still Blue var jättebra, tycker jag, och Cruel Beauty är helt fantastisk. En av min absoluta favoritböcker. Hoppas du får läsa alla böckerna, och att du gillar dem! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har sett att du gett både Into the Still Blue och Cruel Beauty fina betyg, vilket gör mig ännu mer taggad på att läsa dem! :) Hoppas du kommer gilla The Winner's Curse!

      Radera