måndag 3 februari 2014

Ett mål för februari!

Jag är en sådan person som har lätt för att påbörja böcker, bara för att hundra sidor senare lägga dem ifrån mig igen och starta en ny bok. Och det behöver inte alltid vara så att jag tycker boken är dålig. Ibland bara kände jag inte för den boken just då och bestämde mig istället för att plocka upp den lite senare. Men som det ser ut just nu så har jag 11 böcker på min "currently-reading"-hylla på goodreads. Oops. Så därför har jag bestämt mig för att sätta upp ett liten mål för februari! Och om ni inte redan gissat er till det så ska jag försöka läsa ut några av de böckerna jag har påbörjat, men aldrig läst klart.

Här är de böcker jag enligt goodreads läser just nu:

Lägg sedan på kanske i alla fall fem böcker till som jag i alla fall läst femtio sidor i, men aldrig avslutat. Så jag har lite att göra! Jag vet att jag köpte och började läsa Shiver av Maggie Stiefvater innan jag startade min bokblogg och har fortfarande inte läst ut den, haha. Men ändå vill jag läsa ut den? Det har bara inte blivit så? Jag är konstig. Hur som helst - tänk vad underbart det skulle vara om min "currently-reading"-hylla kunde komma ner till 1 bok! *håller tummarna* *kommer säkert misslyckas*

Någon mer som har samma problem som mig? Haka på! 

8 kommentarer:

  1. Jo tack, har ett antal böcker som jag påbörjat men inte blivit klar med. Att försöka få dem lästa är ett ständigt pågående projekt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ungefär samma som mig då. Men nu ska jag banne mig försöka få lite påbörjade böcker utlästa!

      Radera
  2. Nej, det problemet har jag inte haft. Jag hör ibland talas om personer som läser en bok innan de somnar, en på tåget, en i köket etc. Men jag är rädd att jag hade tappat tråden och inte njutit så mycket av min läsupplevelse, så därför är jag monogam i mitt bokval:) Jag är istället ganska noga när jag väljer vilken bok jag ska läsa näst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte heller göra som du säger att typ läsa en bok på tåget och en annan innan man somnar. När jag väl är inne i en bok så brukar jag fokusera helt på den!

      Radera
  3. Jag har samma problem! Speciellt biblioteksböcker jag gjort sådär med, och så har jag lämnat tillbaka dem och aldrig tagit upp igen, suck. Annat vanligt är väl att jag faktiskt tycker om och kommer in i boken, men så kommer det ut någon annan bok eller så som jag är ännu mer taggad på, och så lägger jag undan den jagh åller på med och glömmer bort, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har också många biblioteksböcker som jag påbörjat och sedan tvingats lämna tillbaka. Och jaaa, jag har också lätt för att glömma bort böcker jag lägger åt sidan (trots att jag verkligen tyckt om dem) för att det kommer en annan bok jag vill läsa hellre!

      Radera
  4. Oj då, det var ju ett gäng påbörjade där :) Förr läste jag flera åt gången men numera försöker jag hålla mig. Möjligen har jag en fysisk och en e-bok på gång samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har blivit en del påbörjade, haha! :)

      Radera