tisdag 25 mars 2014

Ett besök på SF-bokhandeln och en snäll moster senare!


Under helgen så befann jag mig i Stockholm med min mamma för att vi skulle se Flashdance tillsammans! Och självklart kunde jag inte låta bli att göra ett besök till SF-bokhandeln när jag befann mig i staden. Väl därinne plockade jag på mig en massa böcker men fick slutligen bestämma mig för fyra stycken. Pivot Point, Furies of Calderon, The Rithmatist och All Our Yesterdays. Den sistnämnda boken ska bli en present till en vän som fyller år, så den är inte med på bilden. Pivot Point har jätte många svenska bokbloggare pratat jätte mycket om så den ska det bli oerhört spännande att läsa. Furies of Calderon köpte jag endast på grund av att Regan från PeruseProject har hyllat serien jätte mycket. Och slutligen köpte jag även The Rithmatist då jag älskar författarens andra bok The Final Empire och tyckte att även denna bok lät väldigt lovande!

Sedan har jag även en väldigt generös moster som vi bodde hos när vi var i huvudstaden. Även hon älskar att läsa och varje gång jag är där brukar hon överösa mig med böcker. Tror jag fick hem en kasse med tjugo böcker den här gången, men de fyra som är på bilden ovan var väll egentligen de enda jag var intresserad av att läsa, så mamma fick resten, haha. Sedan fick jag även en box med A Song of Ice and Fire men den gav jag bort till min kusin, då jag redan äger hela serien. Vet egentligen inte jätte mycket om The Magicians' Guild och The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry mer än att jag känner igen dem, så om ni har läst dem berätta gärna vad ni tycker!

2 kommentarer:

  1. Jag har som tradition att så fort jag är i en stad där SF-bokhandeln finns (Malmö, Göteborg, Stockholm) så måste jag gå inom! Jag har dessutom ett stämpelkort, vilket medför att jag har tillåtelse att handla för åtminstone 200 kr (en stämpel):) Det kanske är tur att jag inte är i dessa städer alltför ofta...
    Härlig moster du har!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har för det mesta också den traditionen! Så säger som du att det är tur att jag inte besöker städerna så ofta ;)

      Radera