Fyra korta recensioner!

Titel: Obsidian
Författare: Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux #1
Utgivningsdatum: 23:e november 2011
Sidor: 335

Jag trodde aldrig att jag skulle läsa den här boken efter hur mycket jag ogillade författarens andra bok Deity. Men sedan fick jag en kindle i julklapp och Obsidian jag billig som e-bok och resten kan ni nog lista ut. Så vad tyckte jag om boken? Den var ... okej. Otroligt klyschig, men också rätt så underhållande. Om jag kommer att fortsätta med serien återstår att se. Kanske om jag känner för något lättläst.

Betyg: 2.5/5

Titel: Prep School Confidential
Författare: Kara Taylor
Serie: Prep School Confidential #1
Utgivningsdatum: 30:e juli 2013
Sidor: 304

Den här boken funkade inte riktigt för mig. Jag tyckte den började bra och jag kände mig intresserad i att se vart historien skulle gå, men ju längre boken höll på desto mer irriterad blev jag på karaktärerna. Jag fastnade verkligen aldrig för någon av karaktärerna och tyckte mest att de betedde sig väldigt omoget, fånigt och korkat hela tiden. Och om man inte kommer överens med någon av karaktärerna så blir det också svårt att gilla boken. Tyvärr.

Betyg: 2/5

Titel: The Diviners
Författare: Libba Bray
Serie: The Diviners #1
Utgivningsdatum: 18:e september 2012
Sidor: 578

Jag älskar att läsa om 1920-talet, så ur den aspekten så var The Diviners rätt så perfekt för mig. Jag tyckte väldigt mycket om stämningen över boken och likaså flera av karaktärerna. Tyvärr kände jag dock att boken hade kunnat kortas ner med hundra sidor, då jag kände att jag började tröttna en aning på historien och världen framåt slutet.  Men ändå en bra bok!

Betyg: 4/5

Titel: Wuthering Heights
Författare: Emily Brontë
Serie: -
Utgivningsår: 1847
Sidor: 384

Mina tankar kring Wuthering Heights är en aning splittrade. Historien var mycket mörkare än jag väntat mig att den skulle vara, vilket gjorde att även jag blev en aning deppig när jag läste den. Men jag måste ändå säga att jag gillade den. Karaktärerna var väldigt intressanta och historien likaså. Jag ville trots allt hela tiden veta hur det hela skulle sluta. Om jag är nöjd med slutet är dock en annan fråga, men jag ångrar inte att jag läste boken.

Betyg: 3/5