måndag 17 mars 2014

NYA BÖCKER!


Här har ni några böcker jag samlat på mig under ett par månader! The Well of Ascension och The Hero of Ages är jag dunder peppad på att läsa efter att ha älskat första boken i serien! Cress är även det en uppföljare jag är jätte taggad på att läsa, då jag älskat tidigare delar i serien. Cruel Beauty och The Winner's Curse är början på två olika serier som verkar väldigt lovande. Tsarina tror jag är en ensamstående bok och jag vet att den utspelar sig i Ryssland, så det blir säkert intressant! Och sedan har vi Looking for Alibrandi från självaste Melina Marchetta, vilket är den enda boken jag inte läst av henne ännu! Lady Thief har jag redan läst och blev tyvärr väldigt besviken, vilket ni som har läst min recension på boken säkert vet.

Åh, har så många böcker hemma nu som jag bara vill kasta mig över på en gång! Kan inte sommaren komma så att jag bara kan läsa hela dagarna? Men jag har trots allt inte ens en hel termin kvar på gymnasiet nu och ska väll ändå försöka ta vara på tiden jag har kvar på skolan och med klassen. Är väldigt rädd och väldigt förväntansfull på att sluta skolan, hur det nu kan gå ihop. Skräckblandad förtjusning kanske? Haha.

8 kommentarer:

  1. Åh, så många fina böcker! Vill ha allihop! :D Speciellt Mistborn-serien och The Winner's Curse. Lady Thief var jag supertaggad på eftersom jag älskade Scarlet, men efter att ha läst din recension blev jag väldigt osäker på om jag vill läsa den över huvud taget. Gillade trots allt slutet på första boken så det kanske är bättre att låtsas som att allting faktiskt slutade där..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, det är alltid svårt att säga till någon om de borde fortsätta läsa en serie eller inte. Jag personligen tyckte inte om boken jätte mycket, men du skulle ju kunna göra det! Men håller med om att första boken slutade bra, så man kan ju också välja att tänka att allt slutade där :)

      Radera
  2. Böckerna ur Mistborn-serien ser jättefina ut! :) Men oj så tjocka.. Hehe, måste medge att det avskräcker mig ganska rejält.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen jätte fina! :D Kan meddela att första boken inte alls kändes lite tjock som den var! Det var så spännande och intressant hela tiden så ville aldrig sluta läsa!

      Radera
  3. Mistborn böckerna ser ju himla fina ut. <3 Cruel Beauty älskade jag, så jag hoppas du också tycke om den. The Winner's Curse blev jag väldigt besviken på, så jag hoppas du gillar den bättre än vad jag gjorde, och jag ser fram emot recensionerna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte tyvärr Cruel Beauty var lite sådär, men hoppas på att jag kommer tycka om The Winner's Curse mer än du gjorde! :)

      Radera
  4. Vilka fina böcker! Är väldigt sugen på att läsa Cress, The Winner's Curse och Curel Beauty. Hoppas att du tycker om böckerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är jätte sugen på att läsa alla! :)

      Radera