lördag 5 april 2014

Kvartalsrapport 1: 2014

Januari: 
Obsidian - Jennifer L. Armentrout
The Final Empire - Brandon Sanderson
Prep School Confidential - Kara Taylor

Februari: 
The Dream Thieves - Maggie Stiefvater
The Diviners - Libba Bray
Wuthering Heights - Emily Brontë
All Our Yesterdays - Cristin Terrill

Mars:
Lady Thief - A.C. Gaughen
Saving Francesca - Melina Marchetta (omläsning)
Cruel Beauty - Rosamund Hodge
The Book Thief - Markus Zusak (omläsning)
Cress - Marissa Meyer
 
Bästa böckerna:


Tyckte minst om:


Sammanfattning:
Om man jämför med hur mycket jag läste de här månaderna förra året och nu så är det rätt stor skillnad i antalet böcker. Men det gör mig ingenting. Vad jag önskat är väll att jag skulle haft mer tid att verkligen sätta mig ner och läsa, inte bara under helgerna, men vardagarna också. Men vi släpper det! Jag har läst några riktigt bra böcker under årets första kvartal och ingen bok som blev ett riktigt bottennapp så det är ju väldigt bra! Om jag ska välja ut en favorit så måste det nog bli All Our Yesterdays, för er som är intresserade. Så otroligt bra! Snälla, missa inte den boken. Två otroliga omläsningar har jag också hunnit, och jag måste säga att böckerna var ännu bättre andra gången jag läste dem. Men det är väll det som är det fina med omläsningar. Man både påminns om hur mycket man älskar böckerna, samt att man alltid hittar nya saker man tidigare missat.

2 kommentarer:

  1. Svar: Hoppas verkligen du också gillar den! :)

    SvaraRadera
  2. Boktjuven skall jag läsa ganska snart!!

    SvaraRadera