tisdag 8 juli 2014

15 böcker jag ser fram emot!

15. The Young Elites - Marie Lu (7 oktober 2014)
Jag var inte det största fanet av hennes Legend-serie, men är ändå villig att ge hennes nya serie en chans! Tycker konceptet låter riktigt bra och spännande, så är helt klart nyfiken. Men är det bara jag som tycker omslaget ser lite konstigt ut? Ser ut som att de tagit bort den nedersta delen, eller något i den stilen, haha. 

14. Silver Shadows - Richelle Mead (29 Juli 2014)
Jag har fortfarande inte läst ut fjärde boken i serien av någon anledning, så måste helt klart ta tag i det då den femte boken släpps den här månaden! Och om vi ska tala omslag igen så förstår jag inte hur Richelle Mead alltid kan få så otroligt fula omslag tills sina böcker?

13. Unmade - Sarah Rees Brennan (23 september 2014)
Jag har läst de två första böckerna i serien, så skulle väll tro att jag klickar hem även denna för att få veta vad som händer med Kami och resten av gänget!

12. A Thousand Pieces of You - Claudia Gray (4 november 2014)
Den här boken tycker jag låter sååå bra! Har aldrig läst något av Claudia Gray och har också varit lite tveksam till att göra det då jag hört väldigt mixade saker om hennes böcker. Men denna ska jag nog ändå se till att lägga händerna på!

11. The Iron Trial Holly Black & Cassandra Clare (9 september 2014)
En bok av Cassandra Clare och Holly Black?! Hur kan jag inte läsa den här? Dessutom är det en middle-grade bok, vilket jag älskar. Känner på mig att den här boken kan vara riktigt bra!

10. Heir of Fire - Sarah J. Maas (2 september 2014)
Varken Throne of Glass eller Crown of Midnight var några böcker jag verkligen älskade, men ändå skriver Maas på ett sådant sätt som hela tiden får mig att vilja återvända till serien och ta reda på vad som händer härnäst. Ser fram emot att dyka in i Celaenas (stavade jag det där rätt?) värld igen!

9. I Was Here - Gayle Forman (27 januari 2015)
Jag älskade författarens If I Stay, så självklart är jag även väldigt nyfiken på hennes nya bok. 

8. A Darker Shade of Magic - V.E. Schwab (24 februari 2015)
Jag har inte läst något av Schwab ännu, även om jag äger Vicious. Men tyckte denna bok lät för bra för att inte ha med på listan och dessutom tycker jag omslaget är galet snyggt! Längtar otroligt mycket tills jag får denna i mina händer!

7. Blue Lily, Lily Blue - Maggie Stiefvater(28 oktober 2014)
De här böckerna är så mystiska och lyckas med att hela tiden vara spännande trots att det egentligen inte händer så jätte mycket hela tiden. Men de har helt klart något magisk över sig som hela tiden får mig att vilja ha mer.

6. Afterworlds - Scott Westerfeld (23 september 2014)
Den här boken låter verkligen som något jag aldrig läst tidigare och det ska bli spännande att se om Westerfeld lyckas, eller om det hela bara blir ganska så meh. Ser hur som helst jätte mycket fram emot denna!

5. The Darkest Part of the Forest - Holly Black (13 januari 2015)
Dör så gärna jag vill ha den här boken just nu. Älskar Holly Black, älskar omslaget och älskar bokens beskrivning! GE MIG NUUU.

4. I'll Give You the Sun - Jandy Nelson (16 september 2014)
Om ni har följt min blogg ett tag så vet ni att jag älskar författarens debutbok The Sky is Everywhere. Så när jag hörde att hon äntligen skulle släppa en ny bok så typ dansade jag runt i glädje! Det ska också bli jätte spännande att se om hon har utvecklats något som författare. För i sådana fall kommer detta bli ruskigt bra tror jag.

3. The Cure for Dreaming - Cat Winters (14 oktober 2014)
Cat Winters fick mig att gapa av beundran efter hennes debutbok In the Shadow of Blackbirds, och jag har fortfarande svårt att fatta att det var hennes första publicerade bok. Den hade nästan allt. Bra karaktärer, vackert språk, fängslande handling och en skräckfylld atmosfär runt sig. Och nu har jag hört att The Cure for Dreaming är minst lika bra. Åh, vad jag längtar!

2. Isla and the Happily Ever After - Stephanie Perkins (14 augusti 2014)
Jag vet att jag är långt ifrån den enda som har längtar efter den här boken. Och snart är den äntligen här!! Känner verkligen att jag behöver något nytt av Perkins jag kan älska, istället för att bara läsa om Lola och Anna hela tiden, haha.

1. The Blood of Olympus - Rick Riordan (7 oktober 2014)
Jag längtar så otroligt mycket till den här boken, samtidigt som jag aldrig vill att serien ska ta slut. Jag vill inte ha läst min sista bok om Percy Jackson. Men samtidigt vill jag ha boken så mycket att jag spricker. Men Percy har varit med mig i så många år nu, så det kommer vara så konstigt att slutligen ha läst mitt sista äventyr med honom. 

Vilka böcker längtar ni extra mycket till?

8 kommentarer:

  1. Jag längtar så mycket efter The Blood of Olympus samt Blue Lily, Lily Blue!! Kan inte hösten komma lite fortare?? :))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Alla bra böcker släpps typ på hösten, haha!

      Radera
  2. Gayle Formans omslag ser väldigt "somrigt" och lockande ut! Gillar verkligen hennes tidigare böcker så den lär läsas pronto!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst If I Stay och Where She Went av henne, men är helt klart också nyfiken på hennes nya :)

      Radera
  3. Jag längtar extra mycket till Silver Shadows, Isla, Heir of Fire, Undivided av Neal Shusterman, och Eternal av C.C. Hunter. Men mest av allt längtar jag såklart efter The Blood of Olympus! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, The Blood of Olympus <3 Vi får väll typ gråta tillsammans när den är slut, haha.

      Radera
  4. Jag längtar så himla mycket till Isla, Silver Shadows, Blue Lily, Lily Blue och The Blood of Olympus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med!! Särskilt Isla och The Blood of Olympus!

      Radera