söndag 13 juli 2014

Karaktärstaggen!

1. Vilken är den bästa kick-ass karaktären?
Rose Hathaway! Det känns som att det var länge sedan jag nämnde Vampire Academy på bloggen, men jag kan meddela att jag fortfarande älskar serien. (Tyckte för övrigt inte filmen var något vidare bra, men gillade verkligen Zoey som Rose!)

2. Vilken karaktär ogillar du mest? 
Walder Frey och Ramsay Snow från A Song of Ice and Fire. Serien har rätt så många avskyvärda karaktärer att välja mellan, men de här två tar nog platsen. Ni som läst böckerna hoppas jag förstår. 

3. Om du fick dejta en fiktiv karaktär vilken skulle det vara och varför?
Denna plats har många kandidater, men just nu måste jag säga Finn från All Our Yesterdays. Han är så fin och jag älskar honom så otroligt mycket <3 

4. Om du kunde ändra en karaktär på något sätt vem skulle det vara och varför?
Severus Snape. Göra honom mindre bitter och få honom att sluta leva i sin bitterhet. Han gör inte sig själv en tjänst och ingen runt omkring honom. Vet att det säkert är otroligt svårt, men trots att han var en av de modigaste männen Harry någonsin kände så ursäktar inte det hur hemskt han betedde sig mot Harry och resten av sina elever (förutom de från Slytherin då). Missförstå mig dock inte, jag älskar hans karaktär och uppskattar allt han gjorde (ni vet vad jag menar).

5. Vilken karaktär tyckte du gjorde massa felval, utan att det tillförde boken något? 
Haha, antagligen typ Zoey från House of Night? Är det någon som fortfarande läser den serien? Fortsätter Zoey att begå massa misstag som sätter alla i knipa? 

6. Vilken karaktär var den bästa skurken som du älskar att hata?
Jag tänker välja James från All Our Yesterdays. Han var så välskriven, och trots att man hatade honom så älskade man den han en gång var. Ah, det är svårt att beskriva. Bara läsa boken. För min skull? 

7. Bästa side-kick karaktären med störst hjärta?
Hermione, för man märker verkligen hur hon älskar både Harry och Ron, och hur hon lägger ner hela sitt hjärta och sin själ i allt hon gör. Hon är verkligen en av mina favoritkaraktärer någonsin. 

8. Vilken är din favorit fiktiva kärleksrelation?
De första jag kom att tänka på var faktiskt Narnie och Jude från Jellicoe Road. Deras relation är så otroligt hjärtskärande och vacker och sliter ut hjärtat ur min bröstkorg. Måste måste måste läsa om boken snart. 

9. Vilken karaktär tycker du är starkast?
Åh, det finns så många starka karaktärer som jag ser upp till. Hermione Granger, Katniss Everdeen, typ alla kvinnor i A Song of Ice and Fire, Annabeth Chase, Ellie Linton … ja, listan kan göras lång. Men måste nog välja Evanjalin från The Lumatere Chronicles den här gången. Mest för att hon är så otroligt stark psykiskt och jag tror aldrig att jag skulle ta mig igenom det hon tvingats gå igenom. 

10. Favorit huvudkaraktär?
Efter att ha svarat Percy Jackson på den här frågan en miljon gånger nu, så ska ni få ett annat svar den här gången. Harry Potter! Många verkar tycka Harry Potter är tråkig, vilket jag inte riktigt förstår. Harry Potter är för mig en av de bästa huvudkaraktärerna någonsin och han kommer för alltid ha en stor plats i mitt hjärta. (Spoiler: Tror ögonblicket jag verkligen insåg exakt hur mycket jag älskade honom var när han gick in i skogen i slutet av sista boken för att offra sig själv för att rädda alla. Fina, fina modiga Harry.)

11. Vem taggar du? 
Jag taggar Frida och Agnes från Booklovin, Anna från Bookshelf, Pia från Bookrelated, Beate från BokBeate och Anna från Boktycke!

Vad jag vet skapades taggen av den här booktubern, men jag valde att översätta taggen! (Förlåt om översättningen inte var särskilt bra, haha). 

2 kommentarer:

  1. Tack för taggen! Haha det här är så roligt, jag såg också taggen på youtube och översatte och skrev egna svar men jag har inte hunnit publicera något inlägg om det ännu! ;D det var jätteroliga frågor (och fick mig vilja läsa All our yesterdays ännu mer!!) :D

    SvaraRadera