söndag 31 augusti 2014

5 korta recensioner!

Titel: Ready Player One | Författare: Ernest Cline

Den här boken är så cool och annorlunda! Jag måste dock erkänna att jag var lite tveksam i början. Den började segt och stora delar av de första 100 sidorna gick åt till att bygga upp och introducera världen, men när historien väl satte fart på riktigt så var det svårt att sluta läsa! Rekommenderar till alla och särskilt er som gillar 80-tals filmer och spel!

Betyg: 4.5/5

Titel: Miss Peregrines Home for Peculiar Children | Författare: Ransom Riggs

Trots att den här boken är så populär så lyckades den inte imponera på mig alls. Idén är häftig, men jag fastnade varken för historien eller för karaktärerna. Dessutom så tyckte jag att det var rätt så uppenbart att Riggs hade hittat massa läskiga fotografier och sedan byggt upp en historia efter det. Historien blev aldrig riktigt levande för mig, vilket är synd.

Betyg: 2/5

Titel: The Well of Ascension | Författare: Brandon Sanderson

Inte riktigt lika bra som första boken i serien, men det var inte jätte långt bort! Den här boken fokuserade mycket på den politiska situationen Vin, Elend och de andra befinner sig i, vilket är något första boken hade ytterst lite av. Så The Well of Ascension var lite annorlunda från första boken, men ändå väldigt bra! Och slutet!! Gaahh, vad spännande! Måste verkligen läsa sista boken snart!

Betyg: 4/5

Titel: Pushing the Limits | Författare: Katie McGarry

Det känns faktiskt lite som ett under att jag lyckades avsluta den här boken. För jag tyckte inte om den överhuvudtaget. Jag tyckte inte den var välskriven, den var otroligt klyschig och hade dåligt skrivna karaktärer (enligt mig). Jag tyckte inte någonting var bra, helt enkelt.

Betyg: 1/5

Titel: City of Heavenly Fire | Författare: Cassandra Clare

Jag var rätt så tveksam till om jag skulle tycka om City of Heavenly Fire eller inte, då jag tyckte fjärde och femte boken i serien mest var okej, men jag måste säga att jag blev väldigt glatt överraskad! Clare vet verkligen hur man avslutar serier! Hon fick mig återigen att bry mig om karaktärer jag trodde att jag tappat intresset för och gjorde det ytterst vemodigt för mig att slutligen stänga boken efter att ha läst sista sidan. En jätte bra och spännande bok! Jag ser nu väldigt mycket fram emot The Dark Artifices och att få läsa mer om Emma och Julian!

Betyg: 4.5/5