fredag 22 augusti 2014

MASSA NYA BÖCKER!

En bokbeställning jag fick hem i förrgår! Är så så så taggad på att läsa alla!

 Äntligen!! Jag köpte Isla dagen efter den släpptes och har redan läst ut den. Tyvärr är jag lite besviken, men mer om det i min recension!

Två böcker jag beställde för ett par veckor sedan då jag verkligen var sugen på att läsa något lätt och somrigt. Har redan läst båda böckerna och tyckte om dem! 

Jag och min mamma bestämde oss för att ta en tur till Mårbacka, platsen där Selma Lagerlöf bodde stora delar av sitt liv och som bara ligger tio minuter ifrån mig med bil. Skäms lite över att jag inte läst någon bok av henne ännu, men det ska det snart bli ändring på! Jag kan föresten rekommendera varmt att ni besöker Mårbacka om ni har vägarna genom Värmland! Allt är otroligt välskött och helt klart värt ett besök. (Lite kort info om Selma Lagerlöf: Hon var den första kvinnan i Svenska Akademin OCH den första kvinnan som vann nobelpriset i litteratur. De flesta av er visste säkert redan det, men det är värt att upprepas för jag tycker det är så häftigt och inspirerande med starka historiska kvinnor!)

14 kommentarer:

  1. Åh, vad mycket fina böcker! Även jag fick hem en bokbeställning igår, men den kommer upp på lördag. Av dina böcker så älskar jag nästan alla. De enda jag inte läst är The Bronze Horseman, Dangerous Girls (men däremot läste jag precis Dangerous Boys, och den var så jäkla bra. Har även DG hemma, så jag måste plocka upp den ganska så snarast), Isla (fast den ska jag precis påbörja, tråkigt att du blev besviken dock..men har sett flera recensioner som säger detsamma) och Selma Lagerlöf boken. Mina favoriter är; Fangirl, Ruin & Rising, och The Kiss of Deception. Hoppas du gillar alla dina nya böcker!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du verkligen verkar tycka om Ruin and Rising och The Kiss of Deception! Är verkligen jätte taggad på att läsa båda två :D

      Radera
  2. Vad tråkigt att du inte gillade Isla, själv älskade jag den! Fangirl, Split Second och Rebel Belle är riktigt bra! Hoppas du tycker om böckerna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller att du blev besviken på Isla menar jag, haha.

      Radera
    2. Jag påbörjade Rebel Belle igår och tror verkligen jag kan tycka om den! :D

      Radera
  3. Åhhh, vad många böcker (och bra verkar de vara också)! Många nya boktips till att läsa-listan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att jag kunde tipsa dig om lite böcker!! :)

      Radera
  4. Åh vad många böcker jag är jättesugen på!!

    Jag har taggat dig: http://bokrygg.blogg.se/2014/august/the-social-media-book-tag-2.html

    SvaraRadera
  5. Vad fina och vad roligt med nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är alltid jätte roligt med nya böcker!!

      Radera
  6. Åh, så många spännande böcker. Vill ha allihop! Tycker alltid att du lyckas få ihop de mest perfekta bokbeställningarna. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket!! Eller vad man nu ska säga, haha :D

      Radera
  7. Herregud vad många böcker! Har inte hunnit läsa några av de böckerna, fast finns flera som jag är jättenyfiken på. Det verkar som att du har köpt väldigt bra böcker i alla fall :D

    SvaraRadera