tisdag 19 augusti 2014

TMI-taggen!

1. Vad har du på dig?
Eh, mjukishorts och en av min pappas tröjor som är typ tre gånger för stor för mig, haha.

2. Hur lång är du? 
Tror jag är 1.70! Kan hända att jag är 1.69, men sshhh, vill gärna tro att jag är över 1.70 sträcket.

3. Några piercingar?
Ett hål i vardera öra!

4. OTP?
Alltså jag vet inte … finns så många!! Men kör väll på Maggie och Glenn från The Walking Dead för att jag är rätt så obsessed med den serien just nu. JAG KAN INTE HJÄLPA DET. 
Valde att ta en GIF på när de inte blir jagade av zombies och faktiskt är lite lyckliga </3

5. Favoritprogram/tv-serie?
FRIENDS!! Men sedan älskar jag också Merlin, Game of Thrones, Teen Wolf, Avatar: The Last Airbender, The Walking Dead, New Girl, osv. Sedan började jag också se på Orphan Black för någon vecka sedan som jag ÄLSKAR!

6. Favoritartist/band?
Ben Howard, Bon Iver, Florence + The Machine, Mumford and Sons, Of Monsters and Men, Neon Trees, Bastille, Andrew McMahon, The Lumineers, Taylor Swift, och några till.

7. Någonting du saknar?
Antagligen, typ, min pappa. Han jobbar för ett företag där hans uppgift är att resa världen över för att möta kunder, så jag ser honom rätt så sällan. 

8. Favoritlåt?
Just nu? Shake It Off av Taylor Swift!! Hörde den för första gången idag och tror jag har lyssnat på den minst tjugo gånger, hehe. 

9. Hur gammal är du? 
Arton! Nitton i oktober!

10. Favoritskådespelare?
Har ingen favoritskådespelare om jag ska vara ärlig. Men Tatiana Maslany från Orphan Black är rätt så otrolig. 

11. Favoritfärg?
Jag tror egentligen inte jag har någon favoritfärg men jag älskar en sådan där stark rosa färg.

12. Hög eller låg musik?
Både och! 

13. Senaste boken du läst?
Isla and the Happily Ever After av Stephanie Perkins! Recension kommer!

14. Vad läser du just nu?
Lite allt möjligt. Men bland annat Outlander av Diana Gabaldon och Fangirl av Rainbow Rowell!

15. Senaste programmet du såg?
Orphan Black S02E02!!! Sjukt sjukt sjukt bra!!

16. Favoritmat?
Ingen aning om jag ska vara ärlig. Jag äter det mesta, haha. 

17. Plats du vill besöka?
Jag och min bästis har som dröm att vi en dag ska ta oss till The Wizarding World of Harry Potter i Florida, så får väll säga det! Men det kommer antagligen ta några år innan vi tar oss dit …

18. Sista platsen du besökte?
Om man ska bortse från mitt hus, så var det friidrottsbanan. Men om man kanske ska säga något lite häftigare så var jag i Paris för någon månad sedan!

19. Favoritsötsak?
Citron cheesecake. Om jag skulle äta en enda sak i resten av mitt liv så skulle det vara citron cheesecake. Truth.

20. Senaste sporten du spelade?
Räknas friidrott som en sport man spelar? Det var i alla fall den senaste sporten jag utövade. Och det var för några timmar sedan. Jag är en träningsnarkoman om ni inte redan visste det. 

2 kommentarer:

  1. Jag tror vi alla HP-fans i Sverige drömmer om att kunna ta sig till Florida, Orlando... Jag hoppas du lyckas!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tror jag också! Någon gång hoppas jag verkligen på att kunna ta mig dit :D

      Radera