torsdag 4 september 2014

Bokbloggsmaraton: Böcker som beskriver mig!

En av anledningarna till att jag älskade All Our Yesterdays så otroligt mycket kan bero på att jag på många sätt kände igen mig i Em. Hur hon lärde sig att älska sig själv och hur hon ville beskydda sitt yngre jag över allt annat. På många sätt kan jag verkligen relatera till både Em och Marina,  och jag kunde känna igen mig väldigt mycket i båda de "olika" personerna. Om jag kunde så skulle jag åka tillbaka till Lisa som hon var på högstadiet och berätta att allt skulle lösa sig och att hon dög precis som hon var (även om världen inte hotas att gå under som i boken).
 
“I tell her she's beautiful and perfect and she's going to be okay. I tell her she doesn't need to change herself to fit in with shallow girls or to matter to someone. I tell her everything I wish I had ever known. I tell her I love her, and I realize as I say it that I love me, too.”
 
Since You've Been Gone valde jag för att jag och min bästa vän älskar att göra listor med saker vi ska göra, och det är ju lite av vad den här boken går ut på. Jag har precis flyttat in i hennes lägenhet för att bo här ett år, så självklart håller vi på att skriva en lista med saker vi ska göra under året! Boken handlar dessutom väldigt mycket om hur viktig vänskap är och om kärleken till att springa, vilket även det är två saker som identifierar mig väldigt bra.
 
Den här titeln beskriver mitt liv just nu. Det är kaos!! Men ett rätt så bra sorts kaos? Vackert kaos. Haha. Jag har ju precis som sagt flyttat till en ny lägenhet och för första gången i mitt liv så betalar jag allt själv. Och jag har inget jobb! Ena stunden älskar jag det och tycker det känns jätte spännande att helt plötsligt klara sig helt själv, i andra stunden vill jag dra mitt hår och undra vad jag gett mig in på. Men det kommer lösa sig! Är inte åren efter gymnasiet till för att livet ska vara lite kaosartat?
 
Här hittar ni Fridas inlägg om uppdraget!

2 kommentarer:

  1. Jag har taggat dig på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Vilka smarta kopplingar du gjorde till ditt liv just nu! :)

    SvaraRadera