måndag 1 september 2014

Bokbloggsmaraton: Ett bokminne!

Minnet jag ska dela med mig av är kanske egentligen inte särskilt storslaget, men av någon anledning så var det ett av de minnena som först kom till mig när jag försökte leta efter ett bra bokminne att dela med mig av. Har ni läst min blogg ett tag så vet ni kanske att jag älskar Cat Winters och In the Shadows of Blackbirds som hon har skrivit. Så självklart följer jag henne även på twitter! Och så en dag så skickade hon en tweet om att hon behövde hjälp med en fras på svenska för hennes nya ungdomsbok. Så jag hjälpte Cat Winters med hennes svenska! Visserligen behövde hon bara veta om "lycka till" var det bästa sättet att önska något "good luck" på svenska, men när jag läser boken och om frasen är med så kan jag ändå tänka att jag hjälpte henne, haha. Vilket jag tycker är lite häftigt, i alla fall! Tydligen har boken en svensk-amerikansk karaktär i sig, vilket också är jätte häftigt! Så håll utkik efter en svensk-amerikansk karaktär i The Cure for Dreaming (i alla fall gissar jag på att det är den boken) som kommer ut i oktober!
 
Vill ni läsa andra bloggares bokminnen? Gå till Fridas inlägg här!

2 kommentarer:

  1. Wow! Häftigt att ha fått hjälpa en författare så där. Håller tummarna för att det är med i boken! :D

    SvaraRadera