lördag 20 september 2014

Tagg: Countdown Survey!

Jag har blivit taggad av Emma och Beate att göra den här taggen! Tack!

10. Books already realeased on your wishlist
1. The Wise Man's Fear - Patrick Rothuss
2. Dangerous Boys - Abigail Haas
3. Percy Jackson's Greek Gods - Rick Riordan
4. I'll Give You the Sun - Jandy Nelson
5. Heir of Fire - Sarah J. Maas
6. Saga, Volume 1 - Brian K. Vaughan
7. Illusions of Fate - Kiersten White
8. Half A King - Joe Abercrombie 
9. All the Light We Cannot See - Anthony Doerr
10. Second Chance Summer - Morgan Matson

9. Favorite covers

8. Not yet released books you can't wait for
1. The Blood of Olympus - Rick Riordan
2. The Winds of Winter - George R.R. Martin
3. The Cure for Dreaming - Cat Winters
4. All Fall Down - Ally Carter
5. Winter - Marissa Meyer
6. Lady Midnight - Cassandra Clare
7. The Darkest Part of the Forest - Holly Black
8. Blue Lily, Lily Blue - Maggie Stiefvater

7. Auto-buy authors
(Vet egentligen inte om jag har så många auto-buy authors, utan det beror ju också på om jag tycker boken i fråga verkar bra!)
1. Melina Marchetta
2. Rick Riordan
3. Ally Carter
4. Cassandra Clare
5. Patrick Ness
6. Kasie West
7. Rachel Hawkins

6. Book boyfriends
1. Finn - All Our Yesterdays
2. Percy Jackson - The Heroes of Olympus
3. William Herondale - The Infernal Devices
4. Zach Goode - Gallagher Girls
5. Finnick Odair - The Hunger Games
6. Po - Graceling

5. Books you recommend the most
1. Jellicoe Road - Melina Marchetta
2. The Hunger Games - Suzanne Collins
3. Percy Jackson and the Olympians - Rick Riordan
4. All Our Yesterdays - Cristin Terrill
5. Vampire Academy - Richelle Mead

4. Books you thought you'd like but you didn't
1. The Perks of Being A Wallflower - Stephen Chbosky
2. The 5th Wave - Rick Yancey
3. Steelheart - Brandon Sanderson
4. Eleanor and Park - Rainbow Rowell

3. Books that made you cry
1. Jellicoe Road - Melina Marchetta
2. Beautiful Redemption - Kami Garcia & Margaret Stohl
3. Inheritance - Christopher Paolini

2. Books you never plan on reading
 Två böcker jag aldrig läste klart, och som jag är helt säker på att jag aldrig kommer plocka upp igen!

1. Favorite genre at the moment!
Fantasy!

1 kommentar:

  1. Åh kan knappt vänta på Winter av Marissa Meyer heller! Alla de böckerna har varit lite svåra för mig o komma in i, men det slutar alltid med att jag tycker mer och mer om dem ju mer jag läser, och efter Cress ville jag bara ha mer med en gång. Det är synd att det är så himla långt kvar... men man har väl vant sig vid att vänta på böcker vid det här laget... D:

    SvaraRadera