lördag 15 november 2014

Sisterhood of the World Blogger Award!

Jag blev nominerad av Pia för ett tag sedan till Sisterhood of the World Blogger Award. Tack Pia!! <3 Så hon har skrivit några frågor som jag nu ska svara på!

1. Vilken var den senaste boken du köpte?
Jag är rätt så säker på att det var The Blood of Olympus

2. Hur lång är den längsta boken du har läst? 
A Storm of Swords av George R.R. Martin, som var på 1123 sidor!

3. Vad ska du göra ikväll?
Jag ska åka ner till min lägenhet efter att ha varit hemma hos mina föräldrar en natt. Hade egentligen tänkt stanna hela helgen, men blev bokad för jobb imorgon!

4. Favoritgenre?
Alltså jag älskar att läsa olika genren, men om jag ska välja en så blir det fantasy!

5. Ska du delta i NaNoWriMo iår?
Okej, så jag är väldigt sen med att svara på de här frågorna, haha. Men nej, jag deltar inte i år. Hade tänkt göra det, men blev väll lat och kände också att jag inte har listat ut alla delar i historien som jag vill skriva. Men jag har ändå skrivit några tusen ord, precis som jag brukar varje månad.

6. En bok som du önskar dig i julklapp?
The Cure for Dreaming av Cat Winters!

7. Beskriv din favoritbok med tre ord.
Magisk, komplex, fantastisk.
Om man inte blir fångad redan vid bokens första mening, så vet jag inte vad.

8. Vilken bok vill du allra helst se som film/tv-serie adaption?
Leviathan av Scott Westerfeld som film och The Namn of the Wind av Patrick Rothfuss som tv-serie. Snälla?

9. Vilken bok läser du nu och vad tycker du om den hittills?
Jag läser The Secret Circle av L.J. Smith. Jag har inte kommit så långt ännu, men kan säga att det antagligen inte kommer bli något favorit. Men den är väll helt okej än så länge!

10. Berätta om något du ser fram emot just nu!
Oj, hmmm. Ärligt talat så vet jag inte. Jag skulle ha sagt julafton, men tror jag kommer jobba hela julen. Men kan väll säga Mockinjay Part 1 som jag ska se på onsdag!! ÄR SÅ SJUKT TAGGAD!! 

Jag väljer att inte nominera några för att jag dels är så sen med att svara på frågorna och dels inte vet vilka som redan gjort den! Men kärlek till alla er bokbloggare där ute! Ni är bäst <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar