söndag 4 januari 2015

2014: En summering

3 bästa böckerna du läst

3 bästa filmerna du sett

3 bästa tv-serierna du sett
(Andra som är värda att nämna: Supernatural, Teen Wolf, The Legend of Korra, New Girl. Och självklart världens bästa anime Fullmetal Alchemist: Brotherhood.)

3 bästa album du lyssnat på

3 bästa låtarna du lyssnat på
Cecilia and the Satellite - Andrew McMahon
I Wanna Get Better - Bleachers
Kiss Quick - Matt Nathanson

3 bästa citaten
“You're never more alive than in battle."
"Never more dead after," I say. 

Patrick Ness, Monsters of Men

“Words are pale shadows of forgotten names. As names have power, words have power. Words can light fires in the minds of men. Words can wring tears from the hardest hearts.” 
Patrick Rothfuss, The Name of the Wind

“Plenty of humans were monstrous, and plenty of monsters knew how to play at being human.” 
Victoria Schwab, Vicious

________________________________________

Jag måste passa på att tacka alla som läst min blogg under året som gått! Både min bloggning och läsning har gått lite upp och ner, särskilt under de senaste månaderna. Men jag känner att jag är på väg att hitta tillbaka till den Lisa som älskar att både läsa och skriva. Vad 2015 har att erbjuda är omöjligt att säga men jag hoppas att jag skriver många intressanta och roliga blogginlägg och läser många fantastiska böcker. Och självklart att ni vill fortsätta läsa vad jag har att skriva. Tack för att ni finns! Dags för ett nytt år och nya äventyr!

 mot 2015!

8 kommentarer:

  1. Multiply av Ed Sheeran! Och Mockingjay!
    Måste verkligen försöka hinna med att läsa All our yesterdays som jag fick av dig nu när den är med i din topp 3 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Amelie!! Läs All Our Yesterdays :D

      Radera
  2. De tre bästa böckerna du har med måste jag läsa! De verkar väldigt bra. Hoppas du får ett riktigt bra bokår! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är jätte bra! :D Hoppas du också får ett riktigt bra bokår!

      Radera
  3. All our yesterdays verkar väldigt intressant, kan hålla med om att tredje hunger games filmen var årets bästa film!

    SvaraRadera
    Svar
    1. All Our Yesterdays är jätte bra! Tycker verkligen du borde läsa den!

      Radera
  4. Åh va jag längtar efter nästa säsong av Orphan Black =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur?? Har sjukt höga förväntningar på säsong 3!

      Radera