torsdag 29 januari 2015

Tv-serier: Mina favoriter!

Precis som de flesta bokälskare så älskar jag även tv-serier. Listan på mina favorit tv-serier kan pendla lite fram och tillbaka, men här har jag fått ihop en lista över de elva serier som jag älskar mest just nu!
 
Friends
Jag bara måste börja den här listan med Friends. För hur kan man inte älska Friends? Jag har sett varje avsnitt säkert fem gånger och tröttnar ändå aldrig på serien. Antagligen den bästa serien någonsin!
 
 
Avatar: The Last Airbender/The Legend of Korra
Så. Sjukt. Bra. Älskade A:TLA redan när jag var liten och den gick på Nickelodeon, och har sedan dess sett om den ett antal gånger. Den är rolig, episkt, har fantastiska karaktärer ... listan kan göras hur lång som helst! Sedan kom även The Legend of Korra för några år sedan, som även den (trots sina upp och nedgångar), är sjukt bra!
 
 
Merlin
Meeeerlin. Har fortfarande så sjukt mycket feels från det sista avsnittet och har lovat mig själv att aldrig se om det (vilket jag har lyckats hålla än så länge). Den här serien är full med magi, vänskap, och kärlek. Lite småfånig ibland, men på ett charmigt sätt. Jag älskar den!
 
 
Outlander
En rätt så ny favorit, då serien har premiär förra året. Jag såg de första två avsnitten av serien och bestämde mig sedan för att läsa boken innan jag såg vidare. Tyckte boken var bra, men kanske inte tillräckligt bra för att fortsätta med då det finns sjukt många böcker och alla är sjukt tjocka. Men kommer helt klart att fortsätta med tv-serien!
 
 
The Walking Dead
Även det här är en serie jag började se förra året, och att säga att den är beroende framkallande är väll en underdrift. Lite frustrerande på sina ställen, men ändå så sjukt bra! Och snart börjar andra delen av säsong 5!! IIIIHHH!
 
 
Fullmetal Alchemist: Brotherhood
Jag tror det här är den serie som har gett mig allra mest feels. Men alla karaktärer är bara så fantastiska och man vill deras bästa så otroligt mycket. Det är svårt att förklara, så bara se den ... okej? Innan jag såg FMA så trodde jag inte heller att anime var min grej, men efter att ha sett serien så tvivlar jag på att det finns någon som inte skulle älska anime. Haha.
 
 
Orphan Black
Sjukt sjukt sjukt bra!! Orphan Black är en sådan serie som är briljant redan från start, och ser du första avsnittet så kan jag nästan lova att du är fast sen. Den här serien förtjänar så mycket mer uppmärksamhet än vad den får! SE DEN!
 
 
The 100
En serie jag började se för bara några veckor sedan, men jag är helt klart lite smått beroende. Har sett säsong 1 och älskade den, så hoppas nu bara på att säsong 2 kommer vara lika bra. Serien har helt klart sina brister, men jag kan liksom se förbi dem, för tycker den är så bra och underhållande ändå.
 
 
New Girl
New Girl är full med älskvärda karaktärer och är liksom Friends en serie jag sätter på när jag behöver skratta och bli på bättre humör. Det är verkligen omöjligt att inte brista ut i gapskratt under varje avsnitt! Rekommenderas varmt!!
 
 
Supernatural
Har bara sett de fem första säsongerna och några avsnitt in på säsong 6. Tittade på serien så intensivt när jag var arbetslös i höstas så kände att jag behövde ta en liten paus, haha. Men ska helt klart fortsätta med säsong 6 snart. Även Supernatural är full med feelsy feels (älskade särskilt säsong fyra och fem!), så ni har blivit varnade.
 
 
Game of Thrones
Avslutar min lista med ingen mindre än Game of Thrones! Har ju läst alla böckerna som jag älskar typ över allt annat, och tycker även att tv-serien är sjukt bra. Under de senare säsongerna så har serien inte varit riktigt lika sann mot böckerna, men det gör mig inte sådär jätte mycket. Serien är inte böckerna, vilket alltid är fallet när en bok kommer till skärmen. Det enda jag är lite rädd för är att serien ska börja spoila böckerna, vilket jag verkligen inte vill. Men är hur som helst sjukt taggad på att nästa säsong ska komma ut!
 
Vilka är era favoritserier?

3 kommentarer:

  1. Några som dig: Supernatural, Outlander & Game of Thrones men även the Vampire Diaries, The Originals (spinoff-serie typ till TVD), Marvel Agents of S.H.I.E.L.D plus typ tiotusen fler.
    Jag har tänkt att börja kolla på Teen Wolf snart, är det något som du har sett? Vad tyckte du om den isf? :)

    SvaraRadera
  2. FRIENDS! Det var jag en fangirl av innan jag ens visste vad fangirl var för något :D Sen har vi såklart Merlin, Outlander och Orphan Black som du har listat. Andra favoriter är Gilmore Girls, Sherlock och Doctor Who :) Tänkte nog skriva ett eget inlägg om serier snart, det är ju en av de bästa sakerna som finns :D
    SV: Åh, tack så jättemycket Lisa! Så glad jag blev <3

    SvaraRadera
  3. JA, Merlin är verkligen en mysig serie! Och Game of Thrones är bäst. <3 Walking dead älskar jag också, men har inte hunnit börja på säsong 5 än, iih men är så taggad! En annan serie jag tycker väldigt mycket om är Vikings, har du sett den? Tredje säsongen börjar om några veckor! :D

    SvaraRadera