onsdag 11 februari 2015

Läs-OS-A-Lot Gren 1: Terrängläsning

Jag tror aldrig jag har nämnt det på bloggen, men jag medverkar hursomhelst i Beate, Anna och Annas läs-a-lot som pågår mellan 11-17 februari. Jag tror jag jobbar under nästan hela läs-a-lot, men ska läsa så mycket som möjligt när jag har tid! Tror jag har läst cirka 150 sidor än så länge idag, vilket är bra för att vara mig. Kommer antagligen att utvärdera hur mycket jag läste när veckan är slut!

Under detta läs-a-lot så kommer det även dyka upp "grenar" varje dag, som man får göra om man vill. Och i mån av tid så ska jag medverka så gott som jag kan! Och den första grenen på detta OS var terrängläsning. Det går ut på att man ska läsa på en annorlunda plats och dokumentera det. Vart jag valde att läsa? Hängandes från min säng. Upp och ner.


Jag ser ut som en tomat i ansiktet. Och ändå hängde jag kanske bara i trettio sekunder. Det var minst sagt problematiskt när min rumskompis skulle hjälpa mig ner igen. Och första gången jag skulle försöka ta mig upp kan jag möjligtvis ha ramlat av en stol. Men vad gör man inte för läs-a-lot?? Att läsa upp och ner är dock inget jag rekommenderar. Men nu kan jag inte säga att jag aldrig provat!

13 kommentarer:

  1. Haha vad häftigt! Försöker lista ut hur du kom upp och sedan ner igen, misslyckas stort. Jag hade tagit mig ner, men inte utan att skada mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan inte avslöja alla sina knep ... Och kan lova att det inte var helt smärtfritt!

      Radera
  2. Oh my god! :D That's totally awesome - bra gjort!! Med läsningen med förresten (hittills har jag läst exakt tre sidor......)

    SvaraRadera
    Svar
    1. GO BEATE GO! Jag tror på dig!!

      Radera
  3. hahahhha sjukt bra jobbat!! boken ser väldigt spännande ut ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken är riktigt spännande! Låt oss inte bry oss om att bokmärket är kvar i boken och att jag bara slog upp en random sida ;)

      Radera
  4. haha, vilket underbart engagemang!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, sååå amazing! Ser hur livsfarligt ut som helst, men jag beundrar ditt engagemang! ^^ Så himla nice! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes livsfarligt också kan jag lova! Särskilt med tanke på att jag alltid hatat att hänga/stå upp och ner, haha.

      Radera
  6. Riktigt bra ställe! Som en fladdermus. :)

    SvaraRadera