måndag 30 mars 2015

En bokbloggares hemliga liv!

Jag blev taggad av Anna från Boktycke att göra den här taggen! Tack så jätte mycket Anna!

1. Hur länge har du bloggat?
Jag startade Bladvändaren i juli 2011, vilket snart är hela fyra år sedan! Innan det drev jag en fotoblogg under något år, som jag faktiskt satt och läste igenom så sent som idag. Jag dör på riktigt. Låt aldrig en tolvåring starta en blogg, okej? I alla fall inte om man heter Lisa. 

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Självklart. Jag kommer inte sitta och bokblogga när jag är sjuttio år liksom. Eller? Vem vet, haha. Däremot så känns det väldigt avlägset att jag skulle sluta inom en nära framtid. Älskar ju att bokblogga, trots att jag inte skriver lika många inlägg nu som jag gjorde för några år sedan. 

3. Vad är det bästa med att vara bokbloggare?
Tror de flesta svarar samma sak på den här frågan, men självklart är det alla vänner jag har träffat på grund av min blogg. Det och alla fina läsare! Men trodde verkligen inte när jag började blogga att jag skulle träffa så många människor som jag på riktigt klassar som mina vänner. 

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Jag tror faktiskt inte att jag kommer på något. Man är hela tiden omgiven av människor som sprider entusiasm, glädje och kärlek!

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Oftast inte. Men det kan bero på att jag sällan har så uppfinningsrika rubriker till mina inlägg, haha!

6. Finns det någon bokbloggare du beundrar?
SÅ MÅNGA. Beundrar alla bloggar jag följer, för alla har något unikt över sig. Men en av de jag beundrar lite extra är Anna från Reading This World, bara för att hon är så otroligt kreativ på ett sätt som jag också önskar att jag vore. 

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Har faktiskt aldrig tänkt tanken på att ha någon gästbloggare, så kan tyvärr inte svara på den frågan, haha!

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T.ex. vilken tid, klädsel, dryck m.m. 
Har nog inte så mycket rutiner egentligen. Brukar skriva hela inlägget på en och samma gång, läsa igenom en eller två gånger och sedan publicera direkt. Om det är ett inlägg som tar mig flera timmar att skriva så kanske jag inte skriver hela på en och samma gång dock. Sedan tror jag oftast att jag skriver på kvällen och jag har nittionio procent av alla gånger mjukisbyxor på mig!

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Oftast inte. Recensioner är antagligen det jag tycker är roligast att skriva, särskilt om det är en bok som jag verkligen älskade. De recensioner jag oftast finner svåra att skriva är de som jag varken tyckte var särskilt bra eller dåliga. Kommer då sällan på så mycket att skriva så att jag tycker det blir en fullständig recension.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden? 
Jag älskar den så otroligt mycket! Har jag en dålig dag så behöver jag bara läsa ett par blogginlägg eller gå in på twitter, för att bli på bättre humör igen. Tror aldrig jag fått en negativ kommentar, vilket säger en hel del. Jag vill bara krama er alla!

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Kommer vara lite tråkig och säga ingen, haha. Har ingen aning om vilka som har blivit taggade då jag har varit lite dålig på att läsa bloggar i några veckor nu. Men håller just nu på att läsa igenom alla mina olästa inlägg på bloglovin, så snart är jag med i igen!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att få se dina svar! :D

    SvaraRadera
  2. Men aww Lisa, tack, vad snäll du är! Älskar din blogg med, den är bland mina absoluta favoriter <3

    SvaraRadera