tisdag 21 april 2015

Tio böcker jag ser fram emot!

An Ember in the Ashes - Sabaa Tahir
Utgivningsdatum: 28:e april
Här är en bok jag känner att jag måste läsa, då den verkligen har fått fantastiska recensioner från massa förhandsläsare. Och den släpps om bara några dagar! Får se till att klicka hem den rätt så snart, så att jag kan bilda mig en egen uppfattning.


A Court of Thorns and Roses - Sarah J. Maas
Utgivningsdatum: 5:e maj
En ny serie av Sarah J. Maas! Och om jag inte har fel så är det här en vuxenserie? Har hört en massa bra saker om boken, så måste i alla fall läsa den!


Winter - Marissa Meyer
Utgivningsdatum: 10:e november
Sista boken i The Lunar Chronicles! Har gillat alla böckerna i serien, så ser väldigt mycket fram emot att få veta hur allt slutar. Är det föresten någon som vet om man bör läsa Fairest innan, eller om det går bra ändå? (Enligt goodreads är Winter 800 sidor lång!!!!)


Armada - Ernest Cline
Utgivningsdatum: 14:e juli
Jag älskade Ready Player One, så blev överlycklig när jag fick höra att Cline ska komma ut med en ny bok! Måste helt klart läsa denna.


Queen of Shadows - Sarah J. Maas
Utgivningsdatum: 1:a september 
GE MIG NUUU. Celaena kommer kicka så mycket ass i den här boken. Aaahhh!!


The Rest of Us Just Live Here - Patrick Ness
Utgivningsdatum: 27:e augusti
Jag är ett stort Patrick Ness fan, och beskrivningen till den här boken låter så underbart konstig. Måste läsa!!!


Six of Crows - Leigh Bardugo
Utgivningsdatum: 29:e september
Är inte hundra med tror att Bardugos nya serie utspelar sig i samma värld som Shadow and Bone? Tycker i alla fall den låter riktigt bra, men måste läsa sista boken i Grisha-triologin först!


The Sword of Summer - Rick Riordan
Utgivningsdatum: 6:e oktober
Har ni följt min blogg någorlunda under de senaste åren så förstår ni varför den här boken är ett måste. 


The Raven King - Maggie Stiefvater
Utgivningsdatum: 29:e september
Jag håller just nu på att läsa om de två första böckerna i serien, så att jag kan ge mig på den tredje. Och självklart vill jag även läsa den sista boken när den kommer ut i höst!


The Fill-In Boyfriend - Kasie West
Utgivningsdatum: 5:e maj
Har läst alla böcker av Kasie West och har tyckt om varenda en! De är så härligt lättlästa och innan man vet ordet av det så är boken utläst på en dag eller två.

3 kommentarer:

  1. Min kopia av An Ember in the Ashes skickades från Book Depository igår så den borde komma imorgon eller på torsdag :D Ska bli så spännande att läsa den!

    SvaraRadera
  2. Altsååååå Queen of Shadows och The Raven King... Jag vill ha dem nu på en gång och genast och på momangen!! Jag har så himla stort förtroende för båda författarna och jag vet att de kommer vara fantastiska :D

    SvaraRadera
  3. Det var många böcker här som jag blev sugen på att läsa! Tack för alla tips! :)

    SvaraRadera