onsdag 10 juni 2015

Sommar-läslista!

Jag kommer antagligen inte få lika mycket läst den här sommaren som jag brukar få, då jag ska jobba näsan hela tiden. Men kommer faktiskt ha min första betalda semester någonsin de två sista veckorna i juli, som jag ser sjukt mycket fram emot. Bara känslan av att få betalt när man är ledig! Det känns liksom väldigt stort på något sätt. Så hoppas på att kunna sluka några böcker de veckorna! Här kommer i alla fall tio böcker jag skulle vilja läsa under sommaren!


The Wise Man's Fear
Boken jag läser för tillfället och hoppas på att avsluta den här månaden! Har inte kommit mer än hundra sidor, så har hela tusen sidor kvar, haha. Men det är roligt att vara tillbaka i Kvothes värld igen, så jag hoppas på att snart börja flyga igenom denna!


An Ember in the Ashes
En bok som hyllas lite överallt i bokvärlden just nu, så jag måste verkligen ta reda på var all hype handlar om såhär under sommaren!


Howl's Moving Castle
En bok jag har tänkt läsa i evigheter nu, men som aldrig har blivit av. Snart så!


Finnikin of the Rock 
Det är ingen sommar utan en Melina Marchetta bok, och eftersom jag har läst alla hennes böcker redan så tror jag det får bli en omläsning av Finnikin


A Game of Thrones
Ännu en omläsning jag väldigt gärna skulle vilja hinna med, även om det känns lite väl optimistiskt!


The Return of the King
Varför jag inte läst den här boken ännu förstår jag inte riktigt. Men snart ska det bli av! Även om jag sagt så i ett par år nu ...


The Time Traveler's Wife
Ännu en bok som har stått i min bokhylla i en mindre evighet nu, men som jag verkligen vill läsa.


Life of Pi
Jag tycker filmen är ett mästerverk, så ser framför mig hur jag kan ligga någon dag i solstolen och sträckläsa (och förhoppningsvis älska) boken.


The Demon King
Att läsa fantasy på sommaren är typ det bästa som finns. Påbörjade den här boken lite smått för några månader sedan och hoppas på att fortsätta den snart!


The Rithmatist
Den enda olästa Brandon Sanderson boken jag äger för tillfället! Ser verkligen fram emot att dyka in i ännu en av hans världar!

Jag kommer hinna ändra mig trettiosju gånger under sommarens gång, men de här är just nu de tio böcker jag skulle vilja hinna läsa under sommaren! Har ni några speciella böcker ni vill få läst under lovet/semestern?

3 kommentarer:

  1. Å The timetravelers wife står på min lästlista också, kanske är det i sommar jag läser den :)

    SvaraRadera
  2. An Amber in the Ashes står med på min lästlista i sommar :) Jag har precis läst om Jellicoe Road och läst Francesca och nu vill jag läsa alla Melina Marchettas böcker, så det kommer jag att försöka göra i sommar.

    SvaraRadera
  3. Wow betald semester!! :D Howl's Moving Castle <3<3<3<3<3<3 Själv ska jag ta mig igenom Goblet of Fire i juli ;)
    SV: Iiiiih vad härligt! :D Ja Attack on Titan står definitivt på min lista!

    SvaraRadera