söndag 12 juli 2015

Shadowhunters: Skådespelarna!

Jag har inte skrivit något om tv-serien som är baserad på The Mortal Instruments sedan Dominic Sherwood fick rollen som Jace, så jag tänkte att jag kunde gå igenom några av de skådespelarna som blivit castade sedan dess! Då jag knappt sett någon av de här skådespelarna innan, så kan jag inte säga så mycket om huruvida de är bra skådespelare eller inte, utan får mest bedöma dem utifrån deras utseende!

Katherine McNamara som Clary Fray
Jag har aldrig sett Katherine spela i något, men jag tror att hon ser rätt så lovande ut? Väldigt mycket finare än jag hade föreställt mig Clary, men det brukar ju alltid vara fallet när böcker blir till film/tv. 

Alberto Rosende som Simon Lewis
Alltså hur söt är han inte? Rent utseende mässigt så tycker jag han ser ut som en bra Simon!

Emeraude Toubia som Isabelle Lightwood
Gaaah, så vacker!!! Även här tycker jag att hon utseendemässigt ser ut som en väldigt bra Isabelle! 

Matthew Daddario som Alec Lightwood
Dör lite över hur snygga Lightwood-syskonen är. När jag tänker på det så är alla skådespelarna sjukligt snygga! Gillar den här skådespelaren bättre än den i filmen som Alec!

Harry Shum Jr. som Magnus Bane
Yay! En skådespelare jag känner igen! Kommer ihåg honom från Glee, trots att det var väldigt många år sedan jag såg serien nu. I Glee är han ju hans karaktär väldigt långt ifrån Magnus Banes personlighet, men hoppas det blir bra! Och han kan dansa!!!

Maxim Roy som Jocelyn Fray
Har inte så mycket att säga här. Har aldrig sett henne i något, och har aldrig haft Jocelyn som någon favoritkaraktär heller.

Isaiah Mustafa som Luke Garroway
Luke!!! Gillar att tv-serien kör på mer diverse casting, än vad som finns i böckerna. 

Alan Van Sprang som Valentine
Åh, honom har jag sett i Reign! Där jag verkligen hatade hans karaktär! Så det här kan nog bli bra! Haha.

Jon Cor som Hodge Starkweather
Vänta?? Ett alternativt universum där Hodge är ... snygg???

David Castro som Raphael Santiago
Tyckte först att han såg väldigt gammal ut för att spela Raphael, och så är han tydligen ett år yngre än mig??? Man vet att man börjar bli gammal när de castar skådespelare som är yngre än dig.

Kaitlyn Leeb som Camille
Kommer egentligen inte ihåg sådär jätte mycket av Camille från böckerna, så kan inte säga så mycket här. 

Jade Hassouné som Meliorn
Alltså kan alla sluta vara så löjligt snygga? Vad jag minns så är väll inte Meliorn med så mycket alls i böckerna, så jag antar att de gör om tv-serien rätt så mycket, vilket bara är att förvänta! Så länge jag får stirra på det här ansiktet så gör det mig inget!

Vad tycker ni om skådespelarna? Tror ni tv-serien kommer bli bra?

7 kommentarer:

  1. Ät mycket förvirrad över varför Hodge ser ut sådär - är han inte GAMMAL?! :O Annars tycker jag det ser lovande ut och jag ser mycket fram emot tv-serien! :)

    SvaraRadera
  2. Ät mycket förvirrad över varför Hodge ser ut sådär - är han inte GAMMAL?! :O Annars tycker jag det ser lovande ut och jag ser mycket fram emot tv-serien! :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med om att skådespelarna ser lovande ut, i alla fall utseendemässigt. Känner dessutom igen mig i det där om att vara äldre än vissa skådespelare. Känns ju nästan som något konstigt stort åldersfenomen? Typ, när började Hollywood casta skådespelare under 20? Och vänta, va, är jag nästan 20??? Haha.

    ^Och angående Hodge så ska han väl vara i samma ålder som Jocelyn och Valentine, som fick Clary ganska tidigt i livet? Blir nog närmre boken än filmen i alla fall =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag läste att Hodge var ett par år yngre än Jocelyn och Valentine. Men kan fortfarande inte få bort bilden av film-Hodge från mitt huvud, haha.

      Radera
  4. Hej! Jag har en tävling på min blogg om du skulle vilja vara med :)

    http://minfantasyvarld.blogspot.se/2015/07/tavling.html

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Driver bokbloggen circusandbooksforever.blogspot.se .
    Skulle du vilja länka mig så länkar jag dig?

    SvaraRadera
  6. Wow! Hodge känns förvirrande, för mig är han en gammal gubbe. Men i övrigt ser det ju riktigt bra ut!

    SvaraRadera