lördag 11 juli 2015

Sommarläsningstaggen!

Jag blev taggad av Anna att göra den här taggen! Tack Anna!!

Vilka fem böcker bara måste hinna läsas i sommar?
Ja du. Jag borde sluta skriva på bloggen vilka böcker jag vill ha läst, för det blir aldrig som jag tänkt ändå, haha. Men vill läsa klart A Clash of Kings igen, och gärna även A Storm of Swords. Sedan har jag även ett par seriealbum (Saga: Volume 4 och Locke And Key: Volume 1), som jag köpt nyligen och skulle vilja läsa!

Vilken bok är du inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Antagligen Utvandrarna. Mamma och jag ska åka och se musikalen som är baserad på böckerna, så borde egentligen läsa boken innan, men känner inte riktigt för det ...

Var är bästa stället att läsa på i sommar?
I solstolen på altanen!

Handen på hjärtat, var tror du att du mest kommer att läsa någonstans?
I sängen eller soffan, för att det inte kan sluta regna utomhus!

Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Någon bok i min omläsning av A Song of Ice and Fire!

Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Alla som inte provat på att läsa A Game of Thrones borde göra det! Några andra tips är The Final Empire, Dangerous Girls och I'll Give You the Sun. 

Strand eller hängmatta?
Helst inget om jag ska vara ärlig. Tycker inte det är så bekvämt att läsa i hängmatta och blir galen på all sand när man läser på stranden, haha. 

Deckare eller roman?
Gissar på att de syftar på kärleksromaner när de skriver roman? I sådana fall säger jag roman.

Favoritgenre?
Fantasy!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar