lördag 11 juli 2015

The Mother of Dragons och The Lord Commander of the Night's Watch

Idag fick jag och min vän Emilia för oss att vi skulle göra ett Game of Thrones-inspirerat drakägg, då vi båda är lite smått beroende av böckerna just nu. Så vi proppade ihop massa papper, limmade på remsor av ett flingpaket, satte på över 400 häftstift, och sprayade vårt ägg med en kopparfärg! Här ser ni resultatet:





När vi var klara med vårt ägg så fick jag idén att hon borde klä ut sig till The Mother of Dragons, och efter att ha hittat en gammal kappa långt inne i garderoben så kom vi också fram till att jag borde klä ut mig till den första kvinnliga Lord Commander of the Night's Watch (aka Lisa Stark). 


Så nu får alltså ingen kalla mig något annat än Lisa Stark! Men hur kul är det inte att klä ut sig till karaktärer? Trots att våra outfits egentligen suger? Haha. Vi har i alla fall bestämt oss för att redan imorgon sätta oss och planera nya karaktärer vi ska cosplaya som, och nästa gång göra det ännu mer seriöst och verkligen hitta kläder som passar! Det här var hur som helst JÄTTE ROLIGT.

6 kommentarer:

  1. Cool cosplay! Har själv funderat på att göra lite drakägg, men jag funderar fortfarande på vilka material jag ska använda. Tack för inspirationen! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och roligt att man kan inspirera någon :)

      Radera
  2. hahah åhh, roligt grej! Älskar när man gör sådan här saker spontant, oftast får man tänka lite extra kreativt då. ;)
    Drakägget var en sjukt cool idé!

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul! :D Så himla roligt att pyssla sådär, jättesmart att använda häftstift! Grymma bilder ;)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt! Och så fina bilder! Älskar drakägget, så himla smart att använda häftstift. Åh, blir sjukt sugen på att cosplaya jag också. Det är ju så himla roligt. Tack för inspirationen! :D

    SvaraRadera
  5. så härliga bilder, älskar bakgrunden - fältet ni är på!! kul! :)

    SvaraRadera