tisdag 1 september 2015

Mot Hogwarts!

Klockan 11 idag (12 svensk tid) gick Hogwarts Express från King's Cross Station! Och självklart var jag på plats (trots att jag egentligen är för gammal), precis som alla andra år sedan jag fyllde 11. Så nu har jag lämnat min mugglarskola bakom mig, för ännu ett år på Hogwarts!

Om det ändå vore så bra, haha. Hur som helst: HEJ, BLOGGEN! Inser först nu hur mycket jag har saknat att skriva här. Men allt är bra med mig! Jag har nu bott i Jönköping i över två veckor och trivs bra på skolan! Har äntligen börjat hitta de människor jag tycker det är roligt att umgås med, och har nu kommit in mer i rutinerna här på skolan. För särskilt för mig som introvert så har det varit en väldig omställning. Det har varit svårt att hela tiden ha människor runt omkring mig, när jag är en sådan som får energi av att vara ensam och inte tvärtom. Men jag trivs med min rumskompis. Det funkar bra.

Jag har inte läst så jätte mycket sedan jag kom hit. Håller på med A Feast for Crows nu, men funderar på att ta en liten paus från den för att läsa Queen of Shadows (!!!!). Problemet är bara att jag helt har glömt bort att beställa den. Det är också en av de konstiga sakerna med att bo på folkhögskola - man glömmer liksom bort att den övriga världen existerar. Det känns verkligen som att man bor i en egen liten värld här och jag glömmer bort att allt annat fortsätter precis som vanligt.

Hoppas på att komma igång mer aktivt med bloggandet igen. Men det känns svårare nu när jag inte längre har tillgång till att ta bilder på samma sätt, och inte heller har läst så mycket i några veckor. Men ha tålamod med mig! Jag tänker absolut inte överge bloggen!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du börjar komma till rätta! :D Det har jag på min folkis också :) Jag fattar det där med att övriga världen slutar existera, jag hade glömt att QoS kom ut idag tills jag såg folk som pratade om det på twitter! xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg också folk prata om det på twitter, annars hade jag aldrig kommit ihåg det, haha! Och vad bra att du också börjat komma in i folkhögskolelivet :D

      Radera