lördag 7 november 2015

Utvärdering: Bokbloggare för Barn på flykt

I början av september så skapade jag "Bokbloggare för Barn på Flykt", som de flesta av er kanske vet. Insamlingen var till för att vi bokmänniskor tillsammans skulle kunna hjälpa alla flyktingar som varje dag riskerar sina liv när de flyr från sitt hemland. Deras hemland som inte längre kan erbjuda dem något annat än terror och död. Jag kände att jag ville göra något, och tänkte att det inte fanns något bättre sätt för mig att göra skillnad än att vända mig till min blogg.

Redan innan visste jag att vårt community var fullt med underbara människor, men när min insamling bara några dagar senare hade fått in över 6000 kronor blev jag ändå paff. Grät säkert flera gånger. Tillsammans är vi över 35 givare som nu har samlat ihop 6075 kronor. Det är så mycket mer än jag hade förväntat mig, och jag är så otroligt tacksam. Tacksam till alla som skänkte pengar och tacksam till alla som spred ordet.

Vi har gjort skillnad. 

Om du fortfarande skulle vara intresserad av att skänka pengar, klicka här för att komma till insamlingen. 

2 kommentarer: