söndag 10 januari 2016

6 mest efterlängtade böckerna 2016

6. Strange the Dreamer av Laini Taylor
Jag måste fortfarande läsa om Daughter of Smoke and Bone, så att jag kan fortsätta med den serien. Även om det var ett tag sedan jag läste boken nu, så vill jag minnas att jag älskade Taylors språk och världsuppbyggnad. Strange the Dreamer låter så mystisk och konstig att jag inte kan hjälpa att vilja läsa den.

5. The Raven King av Maggie Stiefvater
Jag har inte läst den tredje boken än, men snart hoppas jag! Gillar den här serien och vill se hur den slutar.

4. Shaming the Devil av Melina Marchetta
En ny Melina Marchetta bok! Denna gången är det en vuxenbok, men det gör mig inte mindre taggad på att få läsa den.

3. The Winner's Kiss av Marie Rutkoski
Avslutande delen i Winner's-triologin. Slutet på senaste boken kan ju inte göra en något annat än jätte spänd/nervös/förväntansfull (osv) på att få se vad som händer härnäst! 

2. Crooked Kingdom av Leigh Bardugo
VILL HA NU. Älskade Six of Crows.

1. The Winds of Winter av George R.R. Martin
Vågar man hoppas på att The Winds of Winter kommer i år? Längtar SÅ mycket efter den här boken. Har väntat ända sedan 2012 på att den ska komma ut, så nu måste jag få läsa den snart. 

Vilka böcker ser ni mest framemot?

1 kommentar:

  1. Längtar jättemycket efter The Raven King!! omslaget är ju to die for <3<3

    SvaraRadera