torsdag 14 juli 2016

Hemkommen

Jag har nu varit tillbaka i Sverige i en månad och fyra dagar. Tiden går så sjukt fort! Som jag misstänkte så fungerade det inte så jätte bra att blogga när jag var i Chicago, men nu skulle jag gärna vilja prova att börja igen. Om någon fortfarande läser min blogg vill säga! Men jag skulle nog fortsätta ändå. Älskar att ha en plats att skriva av mig på.

Hela det här utbytesåret, från Jönköping till Chicago, har verkligen varit det bästa i hela mitt liv. Jag har träffat så många fantastiska människor som jag vet kommer vara mina vänner för resten av livet. Jag har blivit mer självständig, men ändå mer social. Jag har sett nya platser jag bara drömt om tidigare. Jag har skrattat så jag inte kunnat andats. Varit ledsen, varit lycklig, varit arg, känt mig älskad, och älskat människor tillbaka. Det har varit en fantastiskt år. Så här skrev jag på bloggen innan jag flyttade till Jönköping: "Hela den här grejen är så långt utanför min comfort zone man kan komma, vilket är exakt varför jag vet att jag måste göra det." Och jag hade så rätt! Det var sjukt utanför min comfort zone. Jag övervann min ångest över att umgås i en stor grupp med människor jag inte kände. Jag har bättrat på min sociala fobi. Efter det här året kan jag göra vad som helst.

Jag skulle kunna prata på för evigt om hur mitt år har varit. För det har hänt så mycket. Men jag ska inte tråka ut er för mycket! Jag tänkte i alla fall visa lite bilder från min tid i USA. Lite från Chicago, men mest från när jag var ute och reste en månad innan jag åkte hem! Jag håller även på att göra en video som jag funderar på att lägga upp här!


Ett nytt inlägg kommer förhoppningsvis snart! Kan skvallra om att det kommer handla om Hamilton!

4 kommentarer:

  1. Åhh, vad roligt du verkar ha haft det! Så avis! Och alltså, dina bilder! Så himla vackra (och de gör mig ännu mer avis!)! :D Jag ser fram emot att du ska börja blogga igen :D

    SvaraRadera
  2. Wow! även om det kostar att resa så blir man rikare =)

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken natur! Jättebra bilder! :)
    Jag gick på svf för några år sedan, och min bild av collegelinjen var att de alla umgicks hela tiden. Vilken utmaning det måste varit för dig (det hade det verkligen varit för mig!), så grattis till att ha klarat utmaningen! :)

    SvaraRadera
  4. Svar: Ja, det vill ju jag också och jag fattar inte varför jag inte har gjort det tidigare. Anledningen till att jag har bloggat så lite den senaste tiden har till stor del berott på att jag har känt att jag har velat skriva om andra saker än böcker (och lite pga tidsbrist visserligen), men jag tror verkligen bara att det är jag själv som stoppar mig så jag ska försöka att inte tänka på det längre :) Jag ser fram emot att läsa dina kommande inlägg om lite allt möjligt också! :D

    SvaraRadera