tisdag 16 augusti 2016

Städar ur "Att-Läsa-Hyllan"


Har ni också massvis med olästa böcker hemma som ni känner att ni nog aldrig kommer läsa? Så har i alla fall jag känt ett tag. Så idag bestämde jag mig för att städa bort lite böcker som jag med största sannolikhet aldrig kommer att läsa. De allra flesta av de böckerna jag valde att göra mig av med är sådana jag påbörjat, men som jag nu känner att jag nog aldrig kommer plocka upp igen. Jag har gett dem en chans, men kände att de inte föll mig i smaken. Men det är ändå jätte svårt för mig att göra mig av med böcker. För tänk om de blir bättre bara man läser femtio sidor till? Tänk om jag slänger bort vad som kunde ha varit en ny favoritbok? Så med dessa tankar blev det inte att jag tog bort riktigt så många böcker som jag tänkt mig, men kom i alla fall upp i nio stycken jag kände mig villig att göra mig av med.



Så nu ser min att-läsa-hylla ut så här! Fortfarande många böcker, men ändå något bättre. Jag har för övrigt verkligen kommit igång med läsandet nu igen! Efter att nästan inte ha läst något på ett år, så har jag redan påbörjat min tredje bok för månaden. Vilken är mycket för mig! I alla fall nu för tiden. Jag väntar också fortfarande på att Cursed Child ska trilla ner i brevlådan! Har hört väldigt många delade åsikter, men jag ska försöka gå in i den utan några förväntningar. Så recension på den borde komma så fort jag fått den och läst ut den!

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det svårt att göra sig av med böcker...

    SvaraRadera
  2. Jag har jättesvårt att göra mig av med böcker! Jag försöker typ göra mig av med böcker, men det blir aldrig så många, och hur mycket jag än plockar ut så är det ändå alltid fullt i hyllan ^^.

    SvaraRadera